Hvilken maling?

Vi skal til at male udvendigt: vindues- og dørkarme, udhæng, stakit, laaang træmur langs carport og værksted samt inde i carporten. Det hele skal males hvidt - pt er det gråt..

Det er første gang vi skal male udvendigt, så er lidt på bar bund mht hvilken maling vi skal bruge - og om vi kan bruge den samme maling til det hele? 
Jeg har ingen anelse om, hvilken maling der tidligere er blevet brugt.. 

Har I nogle gode råd til, hvad vi skal gå efter og hvad vi skal holde os langt fra. 

Indendørs har vi udelukkende brugt Jotun-maling, men da det jo er ret dyrt, vil vi gerne finde et billigere alternativ uden at gå på kompromis med kvaliteten.
Min mand snakker meget om maling fra Bilka, som i denne weekend har 50% - men er det godt nok? 
Del hellere end gerne jeres erfaringer.. 

Ærten 

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Har gode erfaringer med maling fra Bilka - Tendens 1 - men det er kun til indendørs brug.

Udendørs til træværk - træbeskyttelse er et godt bud Morsmaling - jeg bruger ikke andet til træbeskyttelse og for den sags skyld vinduer udendørs. Ellers spørg vinduesfabrikanten ang. vinduesmaling.

http://www.morsmaling.dk/

Brug en vandbaseret - er det tidligere behandlet med oliebaseret kan man godt bruge vandbaseret ovenpå - men ikke omvendt.


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Jeg har ret god erfaringer med Bilkas Solignum træbeskyttelse. Det er nærmest konstant på "tilbud" til minus 50%, så normalprisen skal man nok ikke hæfte sig for meget ved. Malingen er ikke så nem at arbejde med som f.eks. Gori 88, men det er ok. Holdbarheden har også været ok. Jeg har haft malet et legehus som efter 5 år stadig så helt fint ud på de lodrette flader. På de vandrette flader var det så småt begyndt at skalle af - men det samme oplevede jeg på en terrasse malet med gori.
Jeg har gode erfaringer med malgodt.dk som dette forum har et samarbejde med. Kvalitetsmaling i absolut top og magen til kundeservice findes ikke.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også