pockethole jig system

Hej alle

står og skal købe en som den her https://www.youtube.com/watch?v=zMhNqphnpUY

er der nogen der kan anbefale den, eller andre systemer magen til, og eventuelt et sted man kan købe den, er desværre en gammel tosse som ikke bare køber ind alle steder, så en anbefaling ville være rar

mvh Gert

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det er en amerikansk opfindelse, hvilket betyder at den bruger tommer, istedet for mm.
De bor de bruger er helt specielle, da det både borer for og borer igennem materialet på en gang) hvilket igen er noget ged da de er i tommer, da du ikke så let kan finde dyvler til at dække hullerne med (med mindre du køber et dyvel jern i tomme størrelse).

Men smart det er den, selvom det heller ikke er verdens stærkeste (eller kønneste) samling 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
tak for svarene.
har prøvet at finde noget her i DK men ikke engang carl. f. kendte den.
mvh.Ger
Den Je-ns har link til er tilsyneladende samme system men her i DK. klik på de link og se på hele beskrivelsen,

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg har en Kreg K5 jig, (den nyeste model ift. Youtube linket), som jeg har købt i Tyskland. Den fungerer super fint, eneste ulempe er de specielle skruer der anvendes.
Jeg har købt den her:
https://www.gerschwitz.net/kreg-tool/hilfsvorrichtungen-taschenlochbohrsystem/taschenlochbohrsystem.html

Jeg kan varmt anbefale denne forhandler, hurtig ekspedition, og ingen problemer.

Med venlig hilsen

Anders

Annonce

Det er helt sikkert meget godt for nogen som er til de hurtige løsninger, ikke noget galt i det skal være frit at vælge hvordan man ønsker at sammenføje div plader på en hurtig måde.

Disse "sår" skal/kan jo skjules selvsagt men i min optik er & bliver det noget "fusk"

Men som en må jeg sige inkarneret træmand er og bliver det noget ganske modstridende med hvad jeg har lært og holder af. (besværlig ja da, men en dyvle koster ikke meget i forhold til det) jeg så af linket som var berigende og spændende.

Held og lykke med forehavendet.

Lad os endelig se hvad du får lavet, spændende i ordets bedste betydning.


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.

Prøv at se denne lille video om styrken i pockethole kontra andre tyber sammenføjninger i træ. 
Klik her. 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Hej pinkhenrik.
jeg har købt den i England den findes også i millimeter det har jeg fået uden nogen form at nævne det
mvh. Gert
Hej pinkhenrik.
jeg har købt den i England den findes også i millimeter det har jeg fået uden nogen form at nævne det
mvh. Gert
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis