Belysning af 3 meter spisebord

Hej

 

Igår blev jeg den glade ejer af et 3 meter langt plankebord!  

Da det er noget jeg besilte for lang tid siden, ønskede jeg mig lamper til det i julegave, og har nu 2 af disse lamper:

 

http://www.fotoagent.dk/single_picture/10962/138/mega/T1166_21_on2.jpg

 

Men da bordet er 3 meter, og bordet står ind til væggen i det daglige, men når vi får gæster skal det rykkes ud fra væggen så der kan sidde nogle for bordenden, hvad ville så være smartest? 


En lysskinne de kan hænge på, eller bare sætte lamperne efter at de passer i dagligdagen og de så sidder lidt forkert de få gange om året vi skal rykke bordet? 

 

Lige PT er der plads til ~11-13 mennesker som det er. 

Så det bliver nok ikke ret mange gange om året at det er nødvendigt at flytte bordet ud?

 

Og når bordet er 3 meter langt, hvordan burde man så hænge lamperne ? Har læst der skal være ca 80 cm imellem lamperne ? Men så skal jeg jo nærmest op på 3 lamper for at det kommer til at passe eller?  Tror det kommer til at se dumt ud.

 

Håber på lidt input fra jer  

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Køb en lysskinne på ca. 2,5 m. Hænge den op ca. 0,7 m fra væggen, så bør det passe med begge opstillinger af dit bord.

Bordet er 3 m langt derfor skal den første lampe hænge 0,75 m fra bordenden. Den næste lampe skal hænge 1,5 m fra den første lampe, eller 0,75 m den anden bordende.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis