Bosch opvaskemaskine - nederste spuledyse virker ikke!!

Kære LDS'ere

Jeg har en ældre Bosch opvaskemaskine, model sgu69a02sk/22, som er overtaget i en hushandel. Den nederste spuledyse virker ikke, der kommer ikke vand ud af den.  

Jeg har forsøgt mig med det fine indlæg af Chrikke og har renset tank, flyder mv. på venstre side. Dog uden at det har hjulpet.

Denne model har ikke knappen til at slå nederste/øverste spuledyse.

Jeg har søgt hele nettet igang, men det er ikke lykkedes at finde andre med dette problem, så håber meget at I kan hjælpe mig.

På forhånd tak

Mvh Lars

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du har vel tjekket at dyserne ikke er stoppet, samt at armen er monteret korrekt ?
Min tidligere Bosch opvasker, der var dyserne tilstoppet.

Vi prøver igen, i morgen --
Hej Lars.

Ved ikke om du allerede har købt ny eller fået fikset den. Men det er med stor sandsynlighed din skifterventil, som sidder i bunden, der er defekt.

Mvh Kim

Mvh Kim
Hej Lars

Jeg havde et lignende problem med en ældre Bosch, som stod i huset da vi købte det. Kontaktede Bosch Kundeservice som kunne oplyse mig, at maskinen med vores type nr. var udgået af produktion i 2002. Dvs. den var mere end 13 år gammel. Han forklarede, at det kunne være flere ting, måske pumpen, eller styringen og han mente det ville være for dyrt at reparere maskinen. Vi har nu købt en ny Bosch Type SMU6702SK/A3 Super Silence m. Zeolith. Den vasker perfekt og kan knapt nok høres, når den vasker.

Jeres maskine er sikkert også klar til udskiftning.

Mvh. Thorkild
Hej Kim og Thorkild

Mange tak for jeres svar.

Du har nok helt ret Thorkild, det er en ældre maskine og den er nok 15 år gammel. Jeg ville nu gerne om den kunne holde 5 år mere, så står alle hårde hvidevarer for udskiftning. Men det kan da ske at reparationen blir så dyr at en udskiftninger nødvendig.

Kim: det lyder meget sandsynligt at det er omskifterventilen, der ikke virker. Jeg har søgt noget efter denne ventil på nettet, men har endnu ikke lige fundet den. Er det en af de to magnetventiler der sidder på venstre side??

God søndag

Mvh. Lars
Hej Lars.
Jeg har samme problem.
Fandt du en løsning?

Venlig hilsen
Kris
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis