Opsætning af gips stuk

Hej 

Jeg skal prøve at sætte noget stuk op, men eftersom jeg har lavet mit eget stuk af gips i stedet for at købe plastik stuk, er jeg noget i tvivl om hvilken klæber man skal bruge. 

Mine stuklister vejer omkring 4-5 kilo stykket. så det skal selvgølgeligt være noget der kan klare vægten 

På forhånd tak 
MegaNewb 

 


Jeg bygger fordi jeg er c:
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der findes en masse forskellige konstruktionslime, som vil være egnet. Prøv at tage i byggemarkedet

Jeg har faktisk lavet min form selv af bygge-silikone købt i harald nyborg efter at jeg har set et tons videoer på youtube
https://youtu.be/bkH8WDNR6NU
Problemet er at materialerne brugt i videoerne er ikke til at finde i Danmark som Cornice cement 
https://youtu.be/Yc3zvIpeoYE
Så vidt hjørner ang. skal man bare skære enderne af med 45 gradder jeg har ikke prøvet det enednu men lover at smide et billede op når jeg kommer dertil.

Jeg bor i et gammelt hus fra 1930, så jeg tænkte at stuklister af gips var det rigtige valg men hverken silvan eller røverkøb havde dem, så jeg besluttede mig at prøve selv.


#vatnisse ved du om konstruktionslime slibes ?


Jeg bygger fordi jeg er c:
Fedt! Glæder mig til at høre om resultatet!
Vi er selv ved at rense stuk, og jeg er på jagt efter tips, hvis man gerne vil hvidte loftet i stedet for at male det.
Maler eller hvidter du til sidst?
Skrevet af mariagdk på 09-01-2016 19:43
Fedt! Glæder mig til at høre om resultatet!
Vi er selv ved at rense stuk, og jeg er på jagt efter tips, hvis man gerne vil hvidte loftet i stedet for at male det.
Maler eller hvidter du til sidst?

 

Du kan læse mere om Hvidtning 

Klik her

Og her


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Annonce

en opdatering ...


Jeg bygger fordi jeg er c:

Jeg mangler stadigvæk at lave et rum, men stukken ser rigtigt godt ud, malet i en hvid mat farve. Det er som om den altid har været der.  Jeg blev så glad for resultatet at jeg bestemte mig for at prøve lykken og se om mit renoveringsprojekt kan vinde silvans 2017 gør det selv projekt konkurrence, Der er lidt flere billeder af projektet der  
Her er et link til projekt galleriet:
https://www.silvan.dk/gds/project-page?pId=1910


Jeg bygger fordi jeg er c:
Du er altså kommet i mål sådan delvis. Men ellers "trækker" man sådanne stuklister. Man hælder den blandede gips ned i en vinkelform hvis det er til afslutning imellem loft og væg. Så har man lavet et stykke metal eller tynd krydsfiner i den facon man gerne vil have. Det facon stykke trækkes hen i grundformen så gipsen får den rigtige facon. Efter 1. træk er masser f huller, så fyldes der i igen og trækkes. Til sidst står formen som den skal.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Du er altså kommet i mål sådan delvis. Men ellers "trækker" man sådanne stuklister. Man hælder den blandede gips ned i en vinkelform hvis det er til afslutning imellem loft og væg. Så har man lavet et stykke metal eller tynd krydsfiner i den facon man gerne vil have. Det facon stykke trækkes hen i grundformen så gipsen får den rigtige facon. Efter 1. træk er masser f huller, så fyldes der i igen og trækkes. Til sidst står formen som den skal.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hej
Jeg fandt lige din tråd og synes dit projekt lyder vildt spændende. Jeg står selv og skal restaurere min gamle stuk og vil gerne lave kopier af den med silikoneforme. Det kunne være fedt at udveksle erfaringer :-)
Desværre kan jeg ikke finde links til dit projekt på Silvan.dk længere - ville ellers virkelig gerne se resultatet! Mvh Ida
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også