Dør til værksted men hvilken?

Hejsa.

Jeg er godt igang med at bygge carport med værksted i forlængelse af carporten. Jeg havde egentlig planlagt at jeg ville have en port i ind til værkstedet fordi jeg kommer til at opbevare min motorcykel derinde. Men hvis man kan få en god bred dør i uden en høj bund som jeg skal køre over hver gang og evt. kommer til at ødelægge så foretrækker jeg en dør. Er der andre herinde der har fundet en smart løsning? 

Det er et opvarmet værksted så døren skal holde på varmen men det kunne være smart hvis bunden af karmen bare kunne være en metal plade som døren så sluttede tæt med. Kunne man bare komme de der koste på bunden af døren? eller findes der smartere løsninger i dag?

 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg blev færdig med at bygge hus i februar. I mit opvarmede værksted/mc garage med gulvvarme har jeg en massiv yderdør fra rationel som jeg er glad for. Til mit isolerede skur med støbt gulv har jeg en rationel træ alu dør med 2 matterede glasfelter, som jeg ligeledes er glad for. Begge er med et lavt dørtrin i en eller anden form for grå plast, som er meget slidstærk.
Hvad med en almindelig dør (i rette bredde) og så en overkørselsplade, der lægges på, når MC skal ind/ud:

http://www.steelsupply.dk/shop/alu-5-7-1567p.html

De har dem i forskellige bredder. Og kan måske findes billigere andre steder. Man kan sikkert også selv lave dem billigere.
Jeg lavede en overkørsels plade af alu for ingen penge... Jeg havde en rest alu plade i 35cm-40cm bredde, tykkelsen er vist 1,5mm, og skar den til i bredden på døren og bukkede den mellem to planker i skruestikket og en gummihammer....
Den er tilrettet så den støtter på underlaget på begge sider samt toppen ad trinnet. Og så er det ikke noget problem at køre svigerfars rulle stol ind og ud.. og en motorcykel vil heller ikke være et problem...

Dør mæssigt er der jo specielt bredde døre, eller et dør part med et oplukkeligt siddestykke du kun åbner når der skal noget stor igennem.

MVH Njord

MVH Njord
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis