Gammel puds af beton væg

Hej!

Jeg har et kælderrum i min lejlighed jeg gerne vil sætte i stand. Det er et ældre byggeri, og på væggene nu er der puds, som er ved at falde af mange steder. Derfor vil jeg selvfølgelig gerne af med denne puds og pudse noget nyt på. Spørgsmålet er om jeg skal have fingerene i noget betonfræser (?) eller en anden maskine? 

Jeg ved ikke helt hvad det vil være nemmest med.

På forhånd mange tak!!

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Borhammer med SDS-plus og tilhørende mejsel. Men det er noget forfærdeligt svineri. Hvis du kan leje/låne en industristøvsuger som kæresten holder foran mejslen er det ikke helt så slemt.

MvH,

Bent.

Bents forslag er nok ikke den værste:

Inden du går i gang: Hvorfor falder pudsen af? Der er nok noget fugttransport fra jord ind i kælderrummet, altså opstigende grundfugt igennem soklen og fugttransport igennem kældervæg. Kan du stoppe det?
kældervæggene kan du fritlægge, isolere udvendigt (flytte dugpunktet ud af væggen) og lægge omfangsdræn. Tiltag mod opstigende grundfugten er endnu mere besværlige.

Hvis du påfører en ny cementpuds vil den nok falde af.
Der findes forskellige "saneringspuds" noget yderst damppermeable og fugttransporterede - det er "nødløsning" i forhold til udvendig isolering.

bare for hyggens skyld: Hvor mange m2 væg? hvor tyk er pudslag? Regn med en vægtfylde på ca. 1.600 kg per m3 - så ved du hvor tunge de spande bliver du skal bære op og hvor mange gange du skal læsse traileren.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis