Strøm til kolonihaven

Hej, vi har lige købt en kolonihave mig og kæresten.
Der er monteret sol celler med 2 paneler på taget, 2 12 volt batterier på 50 amp og en inverter til 220v samt lade regulator. Der er ikke trukket noget strøm fra el nettet, så vi skal selv forsyne os.

Jeg går nu med tanken om at bygge den medfølgende flagstang om til en vindmølle

Jeg kan få fat i et batteri mere af svigerfar, man kan jo aldrig få for meget strøm. Hvad skal man gå efter af generator? Har en generator fra et 1000w el løbehjul som måske kunne bruges? Ellers har jeg også adgang til billige auto dele ved en hugger. Findes der nogle guides?

Er der regler for vindmøllen, for folk bliver nok irriteret hvis den fylder eller larmer for meget. Men hvis den kunne laves næsten lydløs og producer lidt ekstra strøm for billige penge kunne det jo være en god ide.

Link til et par gode vinger?
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad med solceller de larmer ikke.

fase
Skrevet af kristian_ på 09-10-2015 21:31
Hej, vi har lige købt en kolonihave mig og kæresten.
Der er monteret sol celler med 2 paneler på taget, 2 12 volt batterier på 50 amp og en inverter til 220v samt lade regulator. Der er ikke trukket noget strøm fra el nettet, så vi skal selv forsyne os.

Jeg går nu med tanken om at bygge den medfølgende flagstang om til en vindmølle

Jeg kan få fat i et batteri mere af svigerfar, man kan jo aldrig få for meget strøm. Hvad skal man gå efter af generator? Har en generator fra et 1000w el løbehjul som måske kunne bruges? Ellers har jeg også adgang til billige auto dele ved en hugger. Findes der nogle guides?

Er der regler for vindmøllen, for folk bliver nok irriteret hvis den fylder eller larmer for meget. Men hvis den kunne laves næsten lydløs og producer lidt ekstra strøm for billige penge kunne det jo være en god ide.

Link til et par gode vinger?

Du vil nok få et problem med myndighederne, da vindmøller i DK skal være typegodkendt for og måtte opsættes. 

Dermed er en hver form for hjemmebyg grundigt aflivet, forudsat du ikke vil ofre et fem/seks cifret beløb på og få møllen typegodkendt. 

Vil helt klart anbefale og udvide bestående anlæg med flere solpaneler.

PS. Hvis det er et almindelig startbatteri du har fået foræret, duer det ikke til et forbrugs anlæg, da et sådanne batteri ikke tåler gentagende dybteafladninger. 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis