Renovering af gammelt udhus

Hej Alle 

Jeg er ny på dette forum. Min kone og jeg har netop købt et lækkert hus på landet med et lille udhus som vi vil renovere og bruge til fyrrum og værksted. Murværket er i mildest talt dårlig stand som det fremgår på billederne.

 

Hvad ville i gøre ved denne gavl? Døren skal væk uanset. Billedet er gavlen set indefra.

Bjælken ud mod gavlen er rådden i modsatte side af huset og skal skiftes.

Alle gode råd modtages glædeligt.

 

Venlig hilsen

Mads

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Også lige et billede af bjælken i modsatte side.

 

 

Enig pil stenene ned og rens dem med det samme. Det ser dog ud til der er mere murværk der kunne trænge til en hånd

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Det var også min plan at mure gavlen op igen. Men hvad ville i gøre først? Vælte gavlen og skifte bjælken efterfølgende eller omvendt? 😊
Fedt med så direkte svar 👍 er bare lidt bange for at resten af bygningen kollapser når gavlen er væg pga vægten fra taget, men må jo understøtte skidtet godt og grundigt 😆
inden du fjerne bjælken ville jeg nok understøtte og lige en spænde et lastebånd imellem ved bundet af spæret, så den ikke kan komme til at spræde ben.
Super. Der kommer nok flere spørgsmål efterhånden som det skrider frem. Overvejer også at bygge en bagmur af leca og så renovere ydermuren sidenhen men hvor meget hulrum ville jeg da skulle lave mellem skalmur og bagmur?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis