afstand mellem vaskemaskine og brusehoved/niche

Hej alle,

Jeg er igang med at lave badeværelse. i den forbindelse vil jeg gerne have min vaskemaskine ud i badeværelset. Skal dog tjekke om det er lovligt.

I filen er en tegning til hvordan det skal se ud. 

Bagerst til venstre skal brusenichen være (80x80cm), og bagerst til højre skal vaskemaskinen være (60x60 cm)

Stikkontakten tænkte jeg skulle være helt henne i højre hjørne - altså ca. 1,70m fra brusehovedet. 

Kan og må jeg gerne gøre sådan?

Mvh Morten

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Allerførst skal det siges at dit forhæng ikke har nogen betydning.
Vaskemaskine skal være i område 3. har du ikke bruse bassin skal der være mindst 120cm fra brusehoved til vaskemaskine. Hvis dine 175 er mål til forhæng  ser det ud til at være overholdt. Men er de 175 mål på hele væggen så kan det ikke gå.
Husk at få eventuelt rionet i gulvet forbundet til jordforbindelse, f.eks. i tilslutning til vaskemaskine.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Brusebassin er i familie et badekar. Man laver nogle ret høje kanter og har en prop i afløb ( Der skal være overløbssikring) Så kan børnene f.eks. sidde og lave noget plaske bad. Og der skal så være 60cm fra bassin kant før man er i område 3. Men stadig 60 + 60 fra bruse hoved. Så det forværrer situationen.
Jeg kan se 2 løsninger. Bruseniche hvor vaskemaskine er planlagt, håndvask hvor bruse hoved er tegnet, Døren flyttes helt ud til højre. Så er der plads til vaskemaskine imellem dør og håndvask.
Eller vaskemaskine må finde et andet sted at være.
Har du glemt toilet, eller er det et andet sted ?

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis