Råd(?) i bærende bjælke

Jeg er ved at lægge et nyt undergulv (gulvspånplade), bl.a. skal der sættes lasker på de bærende bjælker og tværbjælker i mellem.

Jeg er lidt i tvivl om en af de bærende bjælker, da den viste sig at være begyndt at "smuldre" i den ene ende. Jeg ved ikke om det er en form for råd.  Den virker solid nok dog.

Bør jeg være bekymret?    Min tanke er at forstærke den ved at føre laskerne (45x95 reglar på begge sider) helt ud i murværket, så de hviler på samme mur som selv bjælken. (se fotos)    Det bør vel være forstærkning nok?

(bjælken virker som nævnt solid nok, men jeg er i tvivl hvorvidt den vil fortsætte med at smuldre)

 

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
kan du prikke i den med en skruetrækker - er den blød andre steder? Det er ikke blot der hvor der har været sømmet (det ligner det lidt på sidst billede)?
Den ser nu frisk nok ud, men måske er der/har været orm i den, det er der oftest i gamle huse. Men det koster jo ikke noget særlig at forkæle den lidt med en pind på siden. Og hvis det forbedrer din LDS stolthed over godt arbejde, så er det alle penge værd.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Den er angrebet på et større stykke end på billedet. Men jeg har prøvet at prikke med en skruetrækker og det er ikke gennemgående - kernen virker solid nok.

Kan godt være at det er orm, det vil i hvert fald forklare det. Tak for jeres feedback.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis