Lip vådrumssystem

Hej, skal til at vådrumssikre mit badeværelse, og er lidt i tvivl om hvad det er man her på videoen sætter de her armerings strimler fast med.
Det der undrer mig er at man først efter man har sat strimlerne på, blander denne her vandtætningsbinder med cement.
Er det den selvsamme pasta man sætter strimlerne på med?

http://www.lip.dk/produktoversigt/vandtaetning-af-vaade-rum/lip-vaadrumssystem/danske-links/se-hvordan-det-goeres.aspx?lang=da
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du sætter det i den våde membran og trykker det på plads og smører mere membran ovenpå.

Hvis du ikke allerede har købt sættet vil jeg anbefale den færdige membran VS30. Den er lidt nemmere at arbejde med.
Det er Alfix det laver sealstrip som selv klæber sig fast til underlaget. Ved LIP er det som vatnisse skriver. Der smøres membran ud og armeringen ligges i og derefter smøres membranen udenpå igen. Det skal gøres omhyggeligt da det skal være helt tæt og det skal gøres vådt i vådt. Husk overlap på 10 cm 😊

Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Ok, tak for jeres svar. Det er mere klart nu, hvad jeg skal.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Ja de glemmer at tænke på hvor mange gange de skal smører på med penslen eller rullen især med 1K materiale. Jeg plejede at køre det ud med en spartel først så det er helt tæt og man er sikker på det er smurt helt ud og derefter en 3-4 mm spartel på tand siden for at være sikker på der er nok lag tykkelse og så igen med spatlen for at lukke hele overfladen i en arbejdsgang. Og så en god gang tyk primer på først så man ved at det binder ordenligt.

Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Jeg har faktisk købt 2 x lip vådrumssystem til et 3,20 x 1,70 badeværelse, så jeg rigtig kan fråse med membranen. Dog har jeg ikke tænkt på at købe ekstra lip primer 54 til at prime hele badeværelset. Efter hvad jeg kan læse mig til skal det påføres ufortyndet når det er på vådrumsgips??
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Sådan, har nu smurt membranen på, i et fint tykt lag, og nu her hvor det er tørret, så kan jeg se at der langs gulv/væg er en ganske tynd revne i membranen, hvilket undre mig. Der er jo armeringsstrimmel netop der.
Nogen der har oplevet liggende?

Hvis jeg selv skulle gi et bud på hvorfor, så kunne det være at der er kommet vel rigeligt membran i hjørnerne.

Tænker at jeg vil smøre noget ekstra membran på i revnerne.

Nogle input fra jer??
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Det burde ikke ske. Heller ikke selvom laget er tykt vil jeg mene. Du satte armeringssyrimlen i den våde membran og kørte mere membran ovenpå?
Det burde ikke ske. Heller ikke selvom laget er tykt vil jeg mene. Du satte armeringssyrimlen i den våde membran og kørte mere membran ovenpå?
Ja, præcis sån gjorde jeg.
Jeg har nu smurt lidt mere på i hjørnerne, hen over revnerne. Og nu her ca 4 timer efter ser det stadig fint ud. Men hvorfor det revnede lidt til at starte Med ved jeg ikke. Havde ellers været meget omhyggelig med at følge vejledningen og armeringen var trykket helt ind i hjørnet.
Håber det er godt nu. :-/
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også