Bør vi overveje andet end træ/alu vinduer?

Vi er ved at bygge nyt hus, og ønsker vinduer hvor der er et minimum af vedligeholdelse. Er det klare valg træ/alu vinduer, eller bør vi også overveje fx rene trævinduer?

14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har ikke nogen erfaring (ud over at jeg selv valgte at få sat træ/alu i mit eget hus for et par år siden), men det skulle være muligt at få komposit vinduer.
Det er ligesom kompositbrædder totalt vedligeholdelsesfrit og skulle holde farven.
De skulle også være lidt dyrere.

Men det må du hellere selv undersøge.
Enig, skal det være med alu overflade, så få nogle combi vinduer, hvor du har træ indvendigt, yderramme og karm i komposite, også alukappe.

Så har vi et mere eller mindre vedligeholdelse frit vindue som muligt.

Alu-træ tror jeg ikke har længere levetid en alm. trævinduer, pga. kondens på bagsiden af aluén kombineret med manglende mulighed for at gen behandle træet bagved.

Dette problem findes ikke med komposit kombinationen.
Koluda: Du har tidligere anbefalet KPK vinduer, men har de komposit i deres træ/alu vinduer? Jeg kan desværre ikke finde noget om det på deres egen webside.
Nej, de laver kun Alu-træ desværre.
Komposit lavede de i combi-vinduet afdelingen som de købte, men er desværre ikke noget de producere mere.

Jeg personligt har selv lige købt træ vinduer fra KPK til eget hus, havde de lavet komposit kombinationen var det blevet dem, men blev i stedet rene trævinduer.
Ja da, bla. Hvidbjerg, Velfac, Outtrup og sikkert en masse andre laver kombinationen.
Ok, synes bare kun de skriver træ-alu på deres webside, og ikke noget med træ-komposite-alu. Velfac har jeg ikke så meget fidus til, Hvidbjerg og Outtrup har jeg aldrig set.

Men nu når KPK desværre ikke laver et træ-komposite-alu vinduer ved I så om Kastrup laver træ-komposite-alu vinduer? Har nemlig tidligere set deres vinduer i udstillingshuse, og synes de virkede som god kvalitet.
Hvidbjerg er måske i den dyre ende, men er også høj dansk kvalitet, ligesom Outtrup og Velfac.

Kastrup kender jeg ikke nej, har aldrig set et parti fra dem.

Men forvent ikke som standard samme kvalitet som du ser i udstilling, men vælges jo netop ikke mindre pæne partier, men bruges gerne mere tid på at det hele ser fint ud.

God point med udstillingsvinduer, det vil jeg huske.

I denne monteringsanvisning fra Kastrup står der "Alu-komposit del" http://www.kastrupvinduet.dk/media/86532/montage_alles.pdf, og fandt dette billede på deres Facebook profil fra 2012:

Så man må antager at Kastrup kan levere et træ-komposit-alu vindue.

I øjeblikket er Kastrup min favorit, men vil meget gerne udfordres på den holdning

Personligt ville jeg vælge 3 lags plast-vinduer med dreje/kip, et håndtag og ikke så mange dikkedarer.
Vil du have sprosser, så få dem ind mellem glassene, da det forenkler rengøringen en del og de går heller ikke så nemt i stykker.
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis