Syn - lydpotte spændt fast med hulbånd

Min lydpotte faldt ned af min Peugot 206+ sidste år. Den ene del af beslaget (4 år gl. var rustet op). Jeg har kørt med det fastspændt med hulbånd og netop skiftet det efter 1 år. Og nu skal jeg til syn for første gang med bilen.
Kan sådan en konstruktion gå igennem?

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej.

Det er svært at sige, for det kommer meget an på den enkelte synsmand. Men jeg tror ikke det vil give en omstilling. De flinke siger: Kom lige forbi og vis mig det er lavet, eller bare laver en anmærkning. Ellers kan du måske lave noget af en hegnspæl af tentorstål, men jeg ved jo ikke om svejsning og skæring er en mulighed for dig.

mvh


 varmetossen

Jeg har desværre ingen mulighed, for at skære eller svejse.
Men sådan ser den ud idag. Det var beslaget udenom lydpotten, som var rustet op. Men ophængsbeslaget holder heller ikke så mange år, så jeg skal snart alligevel have lavet en mere permanet løsning 

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Den tror jeg ikke går igennem. Der er ingen, heller ikke synsmanden, som har lyst til at tage ansvaret for at din lydpotte ligger midt på motorvejen.

Bent.
Jeg skal lige forstå. Er det beslaget på bilen eller lydpotten der er faldet af?
Er det på bilen, går den ikke. Men hvis eller potten sidder godt så kan den godkendes.
hvis du kan få de bolt ender til at stikker op af i stedet og potten hvis sidder helt fast som i den orginale ophæng ville der ikke være nogen problem i at få det synet.

Hvis potten ikke umiddelbart ser ud til at kunne falde af og er tæt får du den godkendt. Personligt ville jeg ikke betænke mig og bytte til nyt hvis det var min dyt. En potte koster ikke alverden og er nem og skifte.

Kan dog ikke lade være med og tænke på at "opstillingen" må give en masse larm i karossen, da potten burde hænge i et gummiophæng. 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Hej. Der gik lidt sommerferie i det. 
Det er endt med, at jeg fandt en pæn potte hos en ophugger i Viborg, komplet med beslag og klampe/muffe for 450 kr. og jeg fik en mekaniker til at skære den gamle potte af og skifte. Det kostede en halv time. 
Og jeg tog den gamle med hjem. Den fejler ikke noget, "blot" det manglende beslag.
Til Nitter: på denne model, er den orignale udstødning og lydpotte ud i et fra katalysatoren. Og koster 1600 hos thansen.
Billeder af den nye lydpotte med fabriksmonteret beslag. Jeg kunne måske have lavet skiftet selv, hvis jeg kunne få bilen højt nok op.

 

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Næste gang køber du bare et nyt beslag til 200,- med fragt.
http://www.ebay.co.uk/itm/NEW-PEUGEOT-206-REAR-EXHAUST-ROUND-SILENCER-BOX-BODY-BRACKET-STRAP-BAND-/321655033896?hash=item4ae4225028
Skrevet af MogensR på 10-08-2015 13:31
Næste gang køber du bare et nyt beslag til 200,- med fragt.
http://www.ebay.co.uk/itm/NEW-PEUGEOT-206-REAR-EXHAUST-ROUND-SILENCER-BOX-BODY-BRACKET-STRAP-BAND-/321655033896?hash=item4ae4225028

 

Tak skal du have Mogens. Dejligt med den hjælp . Jeg har ikke kigget på udenlandske hjemmesidder, da jeg antog, at danske forhandlere havde, hvad der fandtes på markedet. Så blev jeg det klogere. 

 

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis