Brusekabine, autorisering efterfølgende

Hej LDS,

I forbindelse med køb af andel, er der en brusekabine som sælger efter al ssh. selv har installeret, dvs. uden vvs-autorisering. Der er tilknyttet en pumpe der pumper fra brusekabinerum (ikke badeværelse) til køkken. 

Hvilke muligheder har man, for at få det behørigt godkendt efterfølgende af vvs-mester, og kan man sige noget om pris-lejet?

Håber meget i kan hjælpe - sælger er meget svær at få fat på. 

Vh Niels

15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis man ellers kan finde ud af, hvilken brusekabine det er, og om den er VA-godkendt, og hvis man kan se rørene og deres tilslutning, så koster det nok ikke alverden (1-2 timers arbejde for vvs-manden).
Husk i øvrigt at der skal være aftræk eller et vindue, der kan åbnes i det rum, hvor kabinen står.

Men det er da en udgift, som du skal lade sælger betale. Sæt det som et krav for handlen.
Mange tak for input, det havde taget mig mange timer at finde ud af. Kabinen er ret ny, og ser ok ud, så gætter på den er ok, men skal tjekke op på det.

Er det også noget med, at man skal melde det til en styrelse, hvis der ændres i vandvejene? Indsende et dokument eller lign? Regner ikke med, at der skal gøres noget i forbindelse med BBR.
Jeg tror kun det er ved flytning af måleren, at vandværket skal have en anmeldelse. De skal kunne finde den hvis der er noget galt.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Vurderet ud fra dette dokument, ser det ud til, at der skal indhentes følgende tilladelser:

> Vandafløbstilladelse, hos 'Københavns Magistrats 4. afdeling, afløbskontoret, sanitetsafdelingen, Islands Brygge 37, 2300 Kbh S.'
> Vandforsyningstilladelse, hos 'Københavns Vandforsyning Studiestræde 54, 1554 København V.'

Nogen der kender til det, og ved om det stemmer? 

Nu fremgår det ikke hvor dokumentet stammer fra. Men efter ordlyden er det en del af andelsboligforeningens vedtægter, og det skal naturligvis følges, hvis du har en andel i deres byggeri.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce

Det var blot et dokument, jeg fandt på nettet.

Jeg må forsøge at få fat i de givne myndigheder, for at høre, om det er krav. Det kan, som du nævner, også bare være noget der gælder specifikt for den andelsboligforening, men ville være lidt pudsigt, hvis de indsatte disse tilladelser som krav, hvis de egentligt kun er optionelle...

Skrevet af TFI på 01-07-2015 18:39

Det var blot et dokument, jeg fandt på nettet.

Jeg må forsøge at få fat i de givne myndigheder, for at høre, om det er krav. Det kan, som du nævner, også bare være noget der gælder specifikt for den andelsboligforening, men ville være lidt pudsigt, hvis de indsatte disse tilladelser som krav, hvis de egentligt kun er optionelle...

Har du spurgt i din andelsboligforening, om der fra foreningens side er krav som de nævnte, der kræves opfyldt, og om den forrige ejer evt. har søgt og fået den fornødne tilladelse?

 

 

 


fase
Det der siger mig at dokumentet er fra en forenings vedtægt, er sidste afsnit omkring enheder der skal med i varmeregnskab. Men når der er tvivl må du hellere spørge først og fremmest foreningsbestyrelsen/administrationen.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Nej, jeg har ikke spurgt foreningen. Men det er jo også underordnet, hvis det er et generelt lov- eller byggeteknisk krav..
Skrevet af TFI på 01-07-2015 20:21
Nej, jeg har ikke spurgt foreningen. Men det er jo også underordnet, hvis det er et generelt lov- eller byggeteknisk krav..

Som også elmand skriver, virker det som om det er boligforeningens krav, der er beskrevet (afsnittet om varmeafregning o.s.v.). Derfor ville det måske være en ide at spørge boligforeningen først, så kan du måske der få at vide, om de beskrevne lovkrav er opfyldt af forrige ejer eller om din boligforening overhovedet har sådanne krav.

 

 

 

 


fase
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis