Tilbud på træk af rør til radiatorer - bliver jeg ikke flået her?

Hejsa.

Jeg skal have trujjet rør til 5 radiatorer. Radiatorerne er sat op.

 

Der skal trækkes rør ovet et uopvarmet loft, så de skal osse isoleres.

Der trækkes to rør fra fyret. Det ene splitter ud til 4 radiatorer, og det andet går direkte til en radiator..

Tilbuddet lyder på 36.000 ex. moms. Er det ikke temmelig hampert?

 

Her er tilbudsteksten:

Følgende tilbydes:
• Afkobling af gammelt hess blæse varme (bygherre nedtager hess anlæg incl kanaler ved
kedel)
• Tilslutning af radiator i stuen med rør trukket langs paneler fra bryggers alle andre radiatorer
trækkes fra loft og synligt ned på væg alu pex på loft bliver isoleret
• Levering og montering af radiatorventiler

 

Med venlig hilsen

Lasse

 

 

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er jo ikke forbudt at indhente en andet tilbud såfremt man ikke er tilfreds med et tilbud man har fået fra en håndværker... Vi lever trods alt i et frit landområder tilbuddet er fair eller ej kan være lidt svært at vurdere uden at have set de fysiske omgivelser....
Hvis det er i alm. 70 villa så vil jeg umildbart synes det er meget, men hvis det er en gammel villa, hvor fyret er i kælderen og det forholdene er træls og arbejde med så er det nok ikke helt galt.
Men fremgår det ikke, hvor meget lønningerne udgør og hvor meget materialerne udgør.

Men som mfrost skriver få et andet tilbud/overslag fra en anden, jeg får altid min. 2 oftest 3 tilbud

J.A.
Det løser vi....
Hvis du har en håndværker du stoler på, er det ofte billigst at få det lavet på timeløn.

Dels så skal håndværkeren jo tage med i tilbuddet, at der kan komme uforudsete problemer.
Samt mange private vil have tilbud på småopgaver, som de alligevel ikke gør brug af, så giver håndværkeren et hurtigt bud, som så ligger rigeligt højt.
Der vælger vi og få overslag som må vandre +-10%, og vi har oplevet den ramme plet og blive lidt mere og lidt billigere, for de håndværker vi bruger de siger at, det vil være billigst for, så deles man om risikoen for uforudsete ting og ikke planmæssig.
Men det skal jo også med her hvor vi bor, der kender man dem i perferien, og der løber jungletrommerne hvis der er en håndværker dummer sig, for de lever af og være reelle og de vil ikke kunne køre et godt firma hvis de laver nummer for det høres.

J.A.
Det løser vi....

Arbejdsløn kr. 22.100.00 ex moms 45 timer og en lærling time

Materialer kr. 13.230.00 ex moms

Det lyder som mange timer, gør det ikke?
Hvis du selv mener det er mange timer, så få ham til at lave det på timeløn istedet....

I sådan noget renovering er det meget svært at sætte tider på tingene, da noget kan drille voldsomt.

Du fortæller ikke noget om hvad det er for et hus. Og ej heller hvor langt rørene skal trækkes og isoleres.

Men ud fra det er et kalorifære anlæg der afmonteres siger mig at det er et hus fra 50-60'erne.
Disse huse har ofte meget lav rejsning og dermed dårlige adgangsforhold hvor du skal have rørene trukket ned fra loftet til radiatoren.
Og dermed nok også hvor rør/slangerne ligger på loftet der jo også skal isoleres.
Alt i alt er det noget kedeligt stads at skulle helt ud i kanten af tager for både at montere rør og efterfølgende at isolere disse.

Det samme gør sig sikkert gældende for de generelle adgangsforhold. Hvilket igen bringer timeforbruget op.

Så det med timerne er nok ikke helt galt. Men du kan jo snuppe isoleringen som lav det selv :-)

MVH Njord


MVH Njord
tak for rådene. Jeg valgte at tage den på timeløn som flere af jer foreslog, og så klare isoleringen selv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis