forbandte fliser???

Hejsa. 

Er i gang med et badeværelse projekt og skal nu til at ligge fliserne.

Men jeg kan simpelthen ikke finde ud af om de skal ligge forbandt eller lige. Jeg syntes det er pænt med forbandt på gulvet. Men ser det så rodet ud hvis det er lige på væggen? Og hvad hvis jeg vælger forbandt over det hele, så kommer fugerne jo ikke til at følge hinanden på gulv og væg hvis der skal være lige stor afstand i siderne . 

det er i øvrigt 60×30 fliser. Håber der er nogle der har erfaringer og ideer . 

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Velkommen her på LDS
Med forbandt menes lige i rummet men forskudt 1/2 eller 1/3 flise for hver række. Både med og uden forbandt kan fuger godt følge op på væggen, hvis du tillader at de står lodret på den lange led på de 2 vægge og vandret på de 2. Der synes jeg ikke der er forskel med og uden forbandt.
Hvis du mener diagonalt, så kan de også fortsætte diagonalt op ad væggen, det ser bare godt ud, men sæt dobbelt tid af til at sætte dem op. Det stykke der bliver til rest hver gang ved gulvet skal bruges op ad væggen samme sted. Men der skal skæres lidt af så der er plads til fuge (gummifuge)


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Tak for svar.
Jeg er helt med på hvordan forbandt ser ud og skal ligge. Men man siger jo at man starter fra midten af gulvet og væggene og ligger ud, så man har lige store fliser i siderne. Og så kommer fugerne på gulv og væg bare ikke til at følges ad i dette rum. Det er det jeg ikke helt kan finde ud af. . Om jeg skal være ligeglad med afstanden i siderne og så få fugerne til at passe, eller bare starte fra midten både på gulv og vægge.

Det var din vending med "forbandt eller lige" der bragte lidt tvivl ind i mine tanker. Jeg mener det ser bedst ud hvis fuger følges ad. Så må det ende i sider som det kan, bare det ikke er helt tosset. Du må f.eks. ikke nogen steder ende med et meget smalt stykke. Hvis det er tilfældet må du "flytte midten lidt". Det er i planlægning af mønster det hele foregår. Når først det er målt ud,og besluttet, er det bare at følge mønster.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis