Gulv i nyt badeværelse for højt.

Hvis man har hyret en murer til at støbe nyt guld (har selv gravet helt ud ned til jorden efter nedrivning af det gamle), og jeg kan se slidlaget nu er ca 2 cm højere end gangen udenfor. Dertil skal der så lim og fliser på, så vi kommer op i ca 3 cm.

Det synes jeg er ret træls - er der noget at gøre ved det?

19 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, få ham til at lave det om.

Det skal lægge 3 cm Under eksisterende gulv, og ikke over eksisterende gulv.
Afløbet skal ligge 30mm under tilstødende rum ja, men selve gulvet behøver selvfølgelig ikke, dog vil det så betyde du skal have min. 60mm fald fra dør til afløb, hvilken jeg ikke tror er tilfældet.

Som sagt, jeg ville bede om af få lavet det om.
Er det en regel, synes ikke lige jeg kan finde noget officielt.
Skrevet af makamakalay på 26-05-2015 21:22
Så må det være fordi de har fået lavet afløbet for højt, og så blevet nødt til at lave resten højere op mod døren... Flot...

 

Tja, det er derfor man skal lave ALT selv, så får man det som man vil have det, og hvis ikke, så ved man hvem man hvem der har skylden

 

http://www.godevaadrum.dk/forberedelser/projektering/disponering/Sider/Fald-mod-afloeb.aspx

 

Gulvet udføres med fald, som normalt er ca. 1 % - dvs.10 mm fald pr. 1.000 mm / 1m . Udenfor brusenichen bør gulvet også udføres med et – eventuelt mindre - fald mod forsænkningen.

Gulvet skal også udformes, så der ikke er risiko for at vand ved et uheld - fx blokering af et gulvafløb - løber direkte ud af døren.

Populært kan gulvet betragtes som et bassin, der kan optage en vis mængde vand, inden det løber ud af døren. På den måde bliver der tid til at gribe ind, inden der sker skade.

Bassinvirkningen kan opnås ved, at der er en niveauforskel mellem oversiden af gulvafløbet og gulvet lige inden for døren på mindst 30 mm.
Alternativt skal der udføres en vandtæt opkant på mindst 20 mm ved døren, og i så fald må døren udføres uden bundstykke for at opfylde kravet om tilgængelighed.

 

 

Som sagt... det er en OMMER fra din murer.

Ja det er træls. Men tror faldet er som det skal være, men at de har startet for højt med afløbet. Men lort er det.
Jeg vil nu sige, at der ikke er det korrekte fald. Hvis de har lavet afretningslaget 20 mm + klinke, lim og vådrumsmembran 14mm i alt 34mm for højt og højdeforskellen mellem rist og overkant klinkegulv ved dør med 30 mm. Er forskellen mellem risten og overflade uden for døren +5 mm. Så det er en stor OMMER af den kære murer. Der må have sket en fejl i forhold til forståelse og kommunikationen imellem jer.

Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
Men hvad gør man i den situation. Orker ikke at hele lortet skal rives ned til jorden igen.

I forhold til kommunikation ved jeg ikke lige hvad jeg skulle have gjort. Regnede da med de ville flugte.
Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis