Brandsikring af buede lofter

Hej LDS

Jeg skal bygge anneks som skal isoleres med hør. Hvilket kræver brandsikring på indersiden. Bygning er en ottekant og taget blir udført som en hyperbolsk paraboloide.

Dvs at der blir buede lofter overalt. Hvordan ville i nemmest brandsikre disse lofter. Målene på grundplanet er ca 3,5x4,5 meter så det er ret kraftige bøjninger. Mere end gips kan klare uden at det skal vådbøjes. Findes der brandhæmmende dug man kan bruge eller noget imprægneret krydsfiner?

Tegningen er ikke færdig her!

 


Lige børn leger bedst, men de skæve er mere Funky!
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
6 mm gipsplader kan bues ret meget, og behøver ikke forvandes.

Ellers ville et pudslag jo være oplagt, men kræver lidt håndlange at lave.

Hej igen.

Til alles info så har jeg fundet ud af at Gyproc har udviklet denne her plade som vist er mere fleksibel end alm gips og mere fleksibel end Fermacell som jo kun fås ned til 10 mm.

Plade skal kunne bue med en radius på 600mm uden at vandes og det er jo temmelig snæver bue.

http://gyproc.dk/sites/www.gyproc.se/files/gyproc-site/document-files/MONT-GyprocCurveSystem-DK.pdf


Lige børn leger bedst, men de skæve er mere Funky!
Skrevet af jacobfalk på 25-05-2015 13:41

Findes der brandhæmmende dug man kan bruge

 

 

Hvad med sepatec, som man bruger til stråtaget?

 

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Skal pladen både bue den ene og den anden vej? Så tror jeg du får problemer. Så snart pladen buer bliver den meget stærk overfor bevægelser modsat.


 

Annonce
Det er lige præcis de 6mm gips jeg mente, er faktisk utroligt nemme at arbejde med, og er lagervarer hos de fleste større trælaster.
Tak for info! den skal både bue og vride. Så jeg spekulere måske mest på at bruge en sepatec dug og så beklæde med osb bagefter.

Lige børn leger bedst, men de skæve er mere Funky!
Du bør nu ikke helt gå væk fra at pudse loftet. Det kan man godt med lidt øvelse. En klat mørtel passer normalt alle steder.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Det er jo en naturlov at firkantede plader har svært ved at komme på noget der buer i alle retninger. Der er jo nogen steder det skal strækkes eller krympes, for at komme til at passe. Hvis du får listeunderlag til at være nogenlunde, kan mørtelpuds rette det hele op så slut resultatet bliver perfekt.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis