Kärcher højtryksrenser, defekt termosikring?

Hej,
Jeg har en Kärcher højtryksrenser K5.55, som er begyndt at slå fra efter 5 minutters drift, efter 2 minutter starter den op igen og virker perfekt. I starten kører den længere tid inden det begynder, så jeg tænker, der er problemer med en termosikring.
Jeg har skilt den af, men kan ikke se nogen termosikring, så den sidder måske i motoren? Der går 3 ledninger ind i motoren, gul, blå og hvid. Kan man kappe en af dem, eller hvordan blokerer man termosikringen?
Der må være en motormand derude, der har et par råd

Jørgen
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

De 3 ledninger der går ind i motoren er alle motorledninger. Så hvis du kapper en af dem, er du over alle bekymringer med termo sikring for så dur din motor ikke

Termosikring sidder sikkert i startdelen. Og den kobler ind når den er kølet af. Men med den opførsel tyder alt på at termosikring virker helt som den skal. Det er sikkert motoren der er overbelastet, af en eller anden grund. Du skal have målt om motoren bruger for meget strøm før det kan afgøres.

Lyder og starter motoren ok ? Er motoren "meget" varm ? Har du glemt olie ?  er der en leje der har sat sig  ? Er overtrykventil blokeret ?


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Tak for svar Erik. Den virker ikke varm, og lyder ikke anstrengt, og kører ellers helt fint. Der er ingen ventiler der hænger. Jeg checker lige lejerne, om de kører let, og så kan jeg smøre den op igen, men fedt i pumpedelen.
Det er bare irriterende, når man er godt igang, at den så sætter ud på den måde.

Jørgen
Det kan jo være at din føler (klikson) i statoren er defekt og slår fra i utide, hvis du kan finde den så kortslut den. (den har to ledninger, og når den tråder i funktion bryder den forbindelsen)
je__ns: hvis du kigger på hans udmærkede billeder vil du kunne se at der ikke er ledninger nok til at der er klikson føler.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Den kunne jo være internt forbundet, da det er en 230 volts motor, så ledningerne skal findes nede på stator.
Hvis den har funktionen må den jo også være der, medmindre der er andet galt.
Hvis den står og brummer uden at starte, er det din kondensator der er defekt.
Eller det er dit automatisk start stop, der hænger i bremsen..
Annonce
Så kom jeg ind i statoren, og har åbnet lidt for tapen se billederne, synes ikke umiddelbart der er en Klikson at få øje på? Den fylder vel trods alt lidt i landskabet? Lejerne er checket, de kører som en drøm. Det er helt klart en elektrisk fejl, den dør pludseligt, og jeg kan ikke få gang i den ved at tænde slukke, eller trykke på aftrækkeren. Efter 2 minutter starter motoren op, bygger tryk op og stopper, helt som den skal, indtil jeg trykker på aftrækkeren igen.
Jeg må vel prøve at samle den igen, og håbe på det bedste
Tak for jeres debat, det har da lært mig lidt om motorer.

Jørgen
Det kunne godt være en af samlinger der er klikson. jeg synes at kunne se 3 ledninger der kommer ind, men der synes at være 4 samlinger.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Ja hvad med de to hvide ledninger, der er lidt tekst på den ene term... måske termister?

Har du kikket under tapen længere omme?

 

Skrevet af ev elmand på 25-05-2015 21:00
je__ns: hvis du kigger på hans udmærkede billeder vil du kunne se at der ikke er ledninger nok til at der er klikson føler.

 

Nå Elmand har vi skiftet mening....

 

Jeg havde også skrevet en undskyldning i går, men den er åbenbart ikke blevet "trykket rigtig ind"

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis