Hvad er et realistisk bud på et hus idag

Hejsa
Vi skal ud og kigge på et hus, som vi meget gerne vil købe. Det er mange ting der skal laves, og derfor kommer det jo også til at koste. Huset er udbudt til 750.000 kr. Vi er egentligt bange for at lave et skambud på det, da vi meget gerne vil have det. Det er selvfølgeligt umuligt at sige, men når man byder, snakker vi så 5%, 10%, 20% under udbudsprisen? Jeg kan se på boliga at ejeren får lige nøjagtig sine penge hjem igen, hvis det bliver solgt til udbudsprisen.
Mvh Mads

16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvor længe har huset stået til salg?
Har det kun været til salg i nogle få måneder, er det nok ikke så nemt at presse prisen så meget.
Så har det været til salg i kort tid, vil jeg mene at et bud på 650000 - 675000 vil være ok.

Har det stået til salg i et år eller mere, så 550000
Hejsa.
Mange tak for svaret. Det har ikke været til salg i lang tid. Kun 85 dage. Jeg havde faktisk regnet med at det var en skambud. Jeg havde tænkt man snakkede 720.000 kr eller noget i den stil. Så hvis man bød 675.000 kr ville det ikke være et skambud?
Hej.

Prisen på et hus afhænger jo af meget, stand, størrelse, beliggenhed osv....
Og med postnummer 8200 er der jo nok ikke noget i vejen med beliggenheden som sådan og en grund i området koster sikkert mere end de 750.000.

Ud fra det vil jeg klart mene at 550 - 650.000 er rene drømme senarier (for køber).
Dine egne gæt omkring 700 - 720 - 730.000 lyder meget mere realistiske.

Mon ikke prisen er sat lavt, netop for at få det solgt rimelig hurtigt?

I øvrigt er jeg ret sikker på at udbuddet i den prisklasse er ret lille... Så allerede der må man jo overveje hvornår det næste hus i prisklassen kommer tilsalg, og er man hooket på det... ja så betyder 20.000 trods ikke alverden...... Det er jo ikke en sum man får ret meget brugt bil for!!!

Kig på boliga.dk og gå ind under udviddet søgning og sæt fx postnummer ind og hustypen og søg så på salgspriserne. Hvis du så vælger kortvisning (zoomer ind på området) så kan du nopk finde noget der er rimelig sammenligneligt og se hvad det er solgt for og som jeg husker det, både se udbudspris og den reelle købspris.
Det kan bestemt være med til at give dig et billede af pris niveau. Dog siger det jo ikke noget om standen osv på de huse du her finder... men trods alt et fingerpeg omkring prisniveau og afslag.

MVH Njord

MVH Njord
Njord, husk nu på det er i Jylland..
Når huset har været til salg i 3 måneder, synes jeg at et bud 100000 under den udbudte pris, er et godt forhandlings udspil, så føler du køberen lidt på tænderne. Så kan du jo se udfra hans modbud hvor forhandlingsvillig han er. Siger han 700000, er der lidt mere at hente, osv.

En Kollega har lige købt hus og bød 50000 kr under prisen, hvilket sælger omgående slog til på, så nu går kollegaen jo og småærger sig over han ikke kom med et lidt lavere bud.

Men hav nu klearet af med din bank, at du må købe huset, med den placering og stand det nu måtte have, har man det i orden tager mægleren dig alvorlig og går seriøst videre med dine bud.
Skrevet af je__ns på 22-05-2015 09:42
Njord, husk nu på det er i Jylland..
Når huset har været til salg i 3 måneder, synes jeg at et bud 100000 under den udbudte pris, er et godt forhandlings udspil, så føler du køberen lidt på tænderne. Så kan du jo se udfra hans modbud hvor forhandlingsvillig han er. Siger han 700000, er der lidt mere at hente, osv.

En Kollega har lige købt hus og bød 50000 kr under prisen, hvilket sælger omgående slog til på, så nu går kollegaen jo og småærger sig over han ikke kom med et lidt lavere bud.

Men hav nu klearet af med din bank, at du må købe huset, med den placering og stand det nu måtte have, har man det i orden tager mægleren dig alvorlig og går seriøst videre med dine bud.

 

Nu står der ikke hvor i 8200 det er, men altså, huse er ikke gratis i Aarhus. Jeg har aldrig set et hus til 700.000 kr. i det område, så enten er det meget lille eller i meget dårlig stand. Byggegrunde i Aarhus N udbydes meget sjældent, så alene grunden må rigeligt være prisen værd (igen, medmindre den er meget lille).

 

Annonce
Jeg er enig med Pilehave..

Og Je-ns i 7800's opland er sagen anderledes.... Endnu mere anderledes når det bliver 7900 og igen vildere i 7700 oplandet....
Det er områder hvor der er mere afvandring end tilvandring... Århus N er et klart vækstområde.. Og her er der ikke meget der sælges under 1500.000 og ikke mange huse i god stand under 2 mill....

Jylland er bestemt ikke bare jylland... men meget forskelligt afhængig af områder.

Jeg hører hjemme i 7120, og med priser på rækkehuse her vil man mindst forvente et nyere parcelhus i 7800.....

Men lad os nu følge hvordan handlen udvikler sig :-)

MVH Njord

MVH Njord
Det slår mig at spørger selv bor i 8200, men huset kan jo godt ligge et andet sted - det kunne forklare den lave pris ;-)
Tak for svaret. Postnummeret er syd for Skanderborg i en lille landsby, så det er 8660
Skanderborg - Horsens området er også rimeligt attraktivt.
Specialt hvis det er i rimelig afstand i forhold til motorvejen.

MVH Njord
Det kunne jo være denne bolig her
http://www.boliga.dk/bolig/1064066/risvej_104_8660_skanderborg

Så hvis det er det hus....

Men bemærk det har før været til salg, med en liggetid på 968 dage, så er det samme ejer, ville jeg ikke byde for højt.

Som så meget andet det kan være dyrt at købe billigt...
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis