Bordopvaskemaskine vil ikke vaske

Første : unskyld for mit dansk, men det er en god opgave for mig at skrive og læse der. I kan godt sige mig fejler eller spørg til forklaring, billeder, eller andre.

Jeg har lige købt et bordopvaskemaskine (Siemens) på DBA.

Problemet er at maskinen får godt nok vand: jeg kan hør vand i røret. Og jeg kan også se beskidt vand når det kommer ud.

Men to minuter efter det, har maskinen et problem: lyset det mener "jeg kan ikke få vand" blinker. Og jeg kan hør tinget dreje, men når jeg åbner døren, så er det stadig beskidt !

Har nogle et idé ?

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
du har købt en brugt opvaskemaskine, der måske har en defekt pumpe

 

Ja, det danske sprog er svært. 

Prøv og rens det filter der sidder på koldvandsslangen, hvor den er skruet bag på maskinen. Er det beskidt af kalk lægger du filteret i eddike eller citronsyre (rensevæske til kaffemaskiner) en time eller to. 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
jeg forstår det ikke !

Jeg har skruet ud koldvandsslangen og filter og har lægget de i eddike for et stykke tid.

Bagefter prøvede jeg igen at vaske. Det virkede ! Hvor et smukt lyd ! Vand kom in og ud af maskinen.

Men... Efter måske 1/2 time, kom problemet igen: vand kom ikke mere ind i maskinen og maskinen drejer uden af vand !
Skrevet af StephaneFransk på 30-04-2015 17:58
jeg forstår det ikke !

Jeg har skruet ud koldvandsslangen og filter og har lægget de i eddike for et stykke tid.

Bagefter prøvede jeg igen at vaske. Det virkede ! Hvor et smukt lyd ! Vand kom in og ud af maskinen.

Men... Efter måske 1/2 time, kom problemet igen: vand kom ikke mere ind i maskinen og maskinen drejer uden af vand !

Så er filteret tilsyneladende stoppet til igen i kalk. Du må lægge filteret i eddike igen og gerne i lidt længere tid. Jeg vil gætte på det er kalk i slangen/vandrørene der rives løs og ender i dit filter. Det burde få ende på et eller andet tidspunkt.

På med "vanten" igen Stephanie. 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Annonce
chier merde et merde...

Filteret har ligget i eddikke to natte ! jeg har demonteret hvad jeg kunne i pumpen : den er klar, ren og tom.

Men det gør stadig ingen ting: når jeg åbner døren, tallerknerne er stadig tørre og beskidte !
Skrevet af StephaneFransk på 03-05-2015 09:56
chier merde et merde...

Filteret har ligget i eddikke to natte ! jeg har demonteret hvad jeg kunne i pumpen : den er klar, ren og tom.

Men det gør stadig ingen ting: når jeg åbner døren, tallerknerne er stadig tørre og beskidte !

Så har jeg desværre ikke flere ide'er Stephane. 

Måske der er andre der har nogle fiduser, ud over og foreslå dig og købe en ny ???  

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis