Adora armatur med sensor der drypper

Er der nogen der ved hvordan man får sådan en vandhane til at hold op med at dryppe? Miseren begyndt da jeg skruede ned for vandtilførelsen da det var for meget tryk på og vandet sprøjtede ud over vasken. Det blev bare værre af at skrue op for trykket som før! Der er noget der siger mig at det ikke er slidtage da der er tale om to af slagsen hvor den ene hane er brugt meget mere end den anden men begge drypper stort set lige meget dog med variation. Jeg har forsøgt med at justere på blandningsbetjening men uden held.

Mvh.

Frit

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal nok have kontraventilerne af for at rense dem de er nok ikke helt lukket pga. kalk og skidt

 

Tak Blackbird. Er det til at lave? Jeg har skilt hanen fra bunden ligesom når der skal skiftes batterierne og der sidder nogle skruer/bolte men jeg vil prøve at spørge herinde inden jeg gik igang. Jeg gider ikke have at der pludselig flyver fjerder og andet rundt om øret og det er umuligt at få det hele på plads igen! Ja, jeg tænker også på kalk og skidt og jeg har prøvet at slukke og tænde meget for at se om det kan hjælpe men uden held.
Nu ved jeg ikke hvad for en type batteri du har, men der springer nok ikke noget på dig bare du gør det forsigtigt , på mit var der ingen fjedre under magnetventilen som sidder under de 4 skruer. Ville have sendt et billede af min bruger manual men det er åbenbart ikke så let at gøre. Men som der står er det bare at skille af og rense og så samle igen .Hvis det ikke hjælper så skal du have renset gennemstrømsventilerne som sider under vasken

 

Skrevet af blackbird på 07-04-2015 17:36

ha ha fandt ud af det

 

 

 

 

 


 

Det var faktisk ret nemt og hanen er helt holdt op med at dryppe. Jeg kunne nu ikke se noget skidt men renset låget og ventilen under hanen med fingrene. Det er måske noget der skal gøres engang om året.
Det var da godt at det virkede.

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis