Opvaskemaskine der ikke vasker

Hej.

Jeg har en Gorenje integrebar opvaskemaskine, 45cm bred, som driller lidt. De sidste par gange, når den havde kørt, og jeg åbnede den, lød det som om at dækslet hvor vasketappen lå, først  åbnede i det jeg åbnede maskinen, for tappen røg ud og lå nede i bunden af maskinen. Den havde dog taget vand ind og ud og tørret tingene (resultatet var dog ikke tilfredsstillende, og nogle skåle og glas havde fået en slags mat overflade/glaspest). Men i går, prøvede jeg at kører den to gange, og begge gange kørte den lige i starten, og så skete der ingenting. Efter nogle timer prøvede jeg at åbne maskinen, og der havde den ikke engang taget vand ind eller noget (det galdt for begge gange jeg prøvede at vaske).

Maskinen er fra 2008, og den skriver at den mangler både salt og afspænding, hvilket jeg dog har ignoreret da jeg bruger vasketaps hvor begge dele er i. Er der noget man kan gøre eller må jeg bare indse at maskinen måske er færdig allerede efter syv år :-(.

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh.

Mikkel

 


Mvh.

Mikkel
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det kunne jo være, at det hjalp ikke at ignorere salt og afspændingsmiddelvarslerne.

Hvis der sidder følere i, der registrerer beholderne er tomme kunne det jo godt have betydning for maskinens vilje til at køre. Udgiften ved at prøve at fylde de to beholdere er da til at overkomme, særligt hvis du bare fylder vand i afspændingsmiddelbeholderen.

For en time siden, har jeg sat maskinen i gang med en neophos maskinrens som sættes nederst i maskinen, der hvor tallerknerne normalt sættes. Og indtil videre har maskinen da kørt i en time. Så det virker mærkeligt at den gerne vil dette.

Mvh.

Mikkel
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis