Opladning af Mobil

Jeg undrer mig til stadighed over at når jeg skal oplade min mobiltelefon (Samsung x-cover 2) så har jeg 2 muligheder :

1. Via et almindelig stik i elkontakten, hvor det går rimeligt hurtigt max 2-3 timer

2. Via pc med forbindelse via en usb-port, men her tager det rigtig lang tid før mobilen er opladet 10-12 timer.

Er der nogen der kan forklare mig hvorfor der er den store forskel i opladningstid ?

Og hvad er den bedste opladning for batteriet ?

shortcut


Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er det samme med min Sony Xperia, mit bud er at USB stikket ikke kan levere så meget strøm som laderen til telefonen.

Jeg har aldrig haft problemer med at batteriet ikke holder, jeg lader det normalt når det er nede på ca. 50 %, og sætter 230 volts laderen på natten over.
Før havde jeg en HTC Decire, her var batteriet i fin stand da telefonen blev kasseret...
Skrevet af shortcut på 11-01-2015 09:56

Jeg undrer mig til stadighed over at når jeg skal oplade min mobiltelefon (Samsung x-cover 2) så har jeg 2 muligheder :

1. Via et almindelig stik i elkontakten, hvor det går rimeligt hurtigt max 2-3 timer

2. Via pc med forbindelse via en usb-port, men her tager det rigtig lang tid før mobilen er opladet 10-12 timer.

Er der nogen der kan forklare mig hvorfor der er den store forskel i opladningstid ?

Og hvad er den bedste opladning for batteriet ?

shortcut

Dit USB stik i computeren er kun istand til at give maks. 500 mA, hvor i mod din lader til 230V kan give ca 2,5 A, altså ca. 5 gange så meget. Du kan bruge den metode du finder mest belejlig.

 

 

 


fase
Aha... Så blev jeg så klogere.......

Et mysterium mere i mit univers er løst :-D

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
Fjernet af moderator
(Årsag: Ren reklame )
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis