Udfræsning af guitar krop

Hej CNC folk,

Jeg er igang med et guitar projekt, og havde i første omgang tænkt mig at bygge videre på en eksisterende guitar, men har fået lidt mere blod på tanden. Er der en i københavnsområdet / sjælland der har mod på at hjælpe mig med at få fræset en guitar krop? Det er en solid body og jeg har nogle 3d-tegninger af den (er dog usikker på om de er målfaste, men det kan jeg checke op på - jeg tænker at det nok er smart at lave et test run før det er det rigtige stykke træ der bliver fræset. Havde tænkt mig at det endelige resultat skal laves i wenge.

Det er selvfølgelig mod betaling.

Håber der er en der kan hjælpe.

Mvh
Morten
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Morten
Spændende projekt . påtænker det samme . Pudsigt nok har jeg en forbearbejdet
massiv wengekrop liggende , som jeg i tidernes morgen aldrig fik lavet færdig .
Flot træsort , men pænt tung og lidt vanskelig at bearbejde , da den let splintrer .
Jeg har arbejdet på et stort projekt i over et år på at lave min egen cnc fræser .
Den nærmer sig sin afslutning ( er igang med at male den )
Desværre bor jeg på fyn , så det er jo lidt langt at køre .
Hvis ikke du får hjælp på Sjælland , kan vi sagtens finde ud af noget , når min maskine er færdig .
Har en del wenge på lager.

Vh  Johnny S.

Johnny cnc
Hej Johnny,

Hvis vi kan få lavet et flot resultat, så er en tur til fyn bestemt ikke udelukket - har haft røget eg i tankerne også - det gør ikke så meget at kroppen er tung, da halsen er en bariton i wenge. det er en sg krop jeg vil ha bygget. Men sig gerne til når maskinen er klar - så kan vi jo lige snakke nærmere

mvh
Morten
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Ok

Bliver der ikke problemer med balancen , med så tung en hals og de

relativt korte horn SG kroppen har ?


Johnny cnc
det er blandt andet derfor at det skal være i et relativt tungt stykke træ - og der er wenge jo en god kandidat. den burde blive nogenlunde balanceret.
Hvordan går det med maleriet? Har ikke fundet nogen andre der kunne hjælpe, så jeg er frisk på en tur til fyn
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Hej - er da interesseret i hvordan det går.. der er da mange i små CNC-folk i KBH, der laver forskellige ting på CNC (f.eks. BO&CO) - men det kommer selvf. an på hvad man tænker det skal koste..
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Hej igen

Ja der er desværre gået forår i det her på fyn , så jeg er desværre ikke kommet så

meget længere .Der kommer nok nogle regnvejrsdage i løbet af sommeren , som kan

få mig indenfor . Vh. Johnny


Johnny cnc
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også