varmtvandsbeholder

alle.

Min varmtvandsbeholder (brugsvand) taber hurtig varme, uden at der er brugt varmt vand, anlægget er kun 3,5 år gammelt fra Vølund, temperaturen falder ca 5 grader på 1,5 til 2 timer Har snakket med vølund som mener at energien i varmtvandsbeholderen går i gulvvarmen, men de havde ikke noget bud på hvordan det skulle løsesL

Er der andre der har oplevet eller hørt om det samme, da anlægget laver varmt vand mange gange om dagen.

14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.
Hvis fremløbstemperaturen falder vil kredsløbet tage varmen ud af vandvarmeren.

mvh

 varmetossen

Hej Klaus.

Kan det undgås at kredsløbet tager varme fra vvb? som det fungere nu resultere det i mange starter til vv produktion på et døgn. Varmepumpen kører jo ikke i det tidsrum den ikke laver vv, så fremløbstemperaturen falder naturligvis.
Jeg har iagttaget noget, for mig, meget underligt ifm min VVB, en 160 ltr. Metro, der nu er 18 år gammel.
Hvis den kører på el, kan cirkulationspumpen tømme den for varmt vand på meget kort tid, og faktisk holde hele centralvarmeanlægget lunkent, men til gengæld er der ikke ordentlig varmt vand i VVB
Hvis den bliver opvarmet af kedlen og altså centralvarmen, kan den med cirkulationspumpen kørende, som jeg undertiden glemmer at slukke! når fyret går ud, sagtens holde varmt vand i et lille døgns tid.
Det fatter jeg ikke en disse af, men har lært at leve med det!
Slukker jeg pumpen, kan VVB sagtens holde varmt vand i 3 døgn.

Med venlig hilsen
ktm

 

Du skal have en motor ventil på, der lukker for cirkulationen i vvb, når varmepumper ikke producerer varmt vand
Hej.
Det lyder rigtigt med en ventil der følger varmekildens drift
Og ktm: Det er ikke så mærkeligt, for når fyret er stoppet passerer 'cirkulationsvandet' stadig gennem vvb og tager nu varmen ud af beholderen og dermed gør det hele koldt igen, og el-varmelegemet kan så bare ikke følge med forbruget.

mvh

 varmetossen

Annonce
Hej igen.
I mit anlæg sidder der en el styret 3 vejs ventil som skifter mellem brugsvand og gulvarme, denne ventil er blevet kontrolleret og skulle virke helt fint.
Mit problem er at varmepumpen skal lave varmt vand mange gange i løbet af en dag da vv-temperaturen falder relativt hurtigt selvom vi ikke bruger noget varmt vand. Vv stoptemperatur 50 start 45 grader , på 1,5 til 2 timer starter den igen vv-produktion. Det mystiske er at ved start af varmtvands produktion falder vv.tep. yderligere ca 10 grader ned til 35 grader derefter er den godt 4 timer om at hæve temperaturen i vv til 50 grader. Mystisk
Hej.

Med de tal du opgiver, formoder jeg ikke varmen går i gulvvarmen når pumpen ikke kører. Det lugter mere af naturlig afkøling, læs dårlig isolering. Men, du skulle vel tilfældigvis ikke have cirkulation på dit varme brugsvand ?? 

Og en tanke. Dit andet spørgsmål om afkøling når varmepumpen begynder at køre kunne lugte af en opsætningsfejl af ved hvilken temperatur motorventilen skal åbne ?? Indrømmet, har intet begreb om/på varmepumper.  

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Hej Nitter.
Naturlig afkøling tror jeg ikke det er, min nabo har samme anlæg men ikke det samme problem som mig, vvb er kun 3,5 år gammel og skulle være tiptop isoleret. I øvrigt skal jeg lige huske at sige at mit problem kun forekommer i fyringssæsonen
Skrevet af Joffer på 12 nov 2013 13:04
Hej Nitter.
Naturlig afkøling tror jeg ikke det er, min nabo har samme anlæg men ikke det samme problem som mig, vvb er kun 3,5 år gammel og skulle være tiptop isoleret. I øvrigt skal jeg lige huske at sige at mit problem kun forekommer i fyringssæsonen
Jo ja, men du glemte helt og svare på om du har cirkulation på dit varme brugsvand ???




Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Nå ja ;-)

Nej jeg har ikke cirkulation på det varme vand.

Som jeg skrev længere oppe så er min varmepumpe også timer om at hæve temperaturen op til 50 grad typisk kommer den op på 46-47 grader og så bliver den bare der i timer og til sids efter ca 4-5 timer får den den op på 50 grader. Så i princippet får jeg ikke noget for de timer den bare pumper løs for at få den op på 50 grader. 2 timer efter er den faldet til godt 45 grader derefter ny start.
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis