Vindpap eller ikke vindpap ?

Hej

Jeg er i gang med at lave skur, jeg har næsten lavet skelettet færdigt, og havde tænkt mig at sætte OSB plader eller andet spånplade/krydsfiner indvendigt. Udvendigt bliver beklædt med ivarplank på klink.
Ifølge ivarplank, så skal der tynde lister bagved klink beklædningen hvis der er vindpap eller andet der lukker tæt bagved klinken. Dette vil jeg gerne undgå da beklædningen så bliver for bred til at jeg kan skjule enderne på klinken.
Hvis jeg ikke sætter vindpap, tror i så det vil blæse voldsomt ind, indvendigt bliver jo nærmest lukket med plader.
Hvis jeg sætter vindpap, vil ivarplanken så rådne på bagsiden ?, og vil mine lukket rum imellem vindpap og den indvendige beklædning, også danne mug/råd ? For at undgå mug/råd iimellem vindpap og den indvendige beklædning kunne jeg bore store huller i den indvendige beklædning øverst og neders, men det vil så ikke se så pænt ud :-)
(Nu er det kun et skur så helt tæt bliver det aldrig)

Jeg har således 3 valgmuligheder, som jeg ser det.
1)
Ivarplank, vindpap, skellet og så indvendige beklædning med huller for oven og neden.
2)
Ivarplank, ingen vindpap, og så en nogenlunde tæt indvendigt beklædning
3)
Ivarplank, skellet, vindpap lige op af den indvendige beklædning.

Hvad ville i gøre ?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville udlade den vindpap, og Ivarplank og Hardiplank kan ikke råde op, og derfor kan den anvendes som ventileret beklædning, som er eneste fordel jeg kan se ved at anvende disse eternit planker, frem for træ.
ok, så vil jeg undlade vindpap :-)
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis