husqvarna plæneklipper

Hej Alle

 

Jeg har hårdt brugt for noget hjælp, da min ellers så store stolthed er ved at knække.

Jeg har en husqvarna plæneklipper med en Honda motor på, den har bare kørt og kørt i nu 6 år, men for nogle måneder siden begyndte den at kører ujævnt.

Jeg tænkte at det måske var på tide at rense karburatoren, det gik jeg så i gang med, alt blev skilt af, og samlet igen.

Den startede også op, men problemet var der stadig væk, det var satans tænkte jeg, forfra, samme problem.

Men nu strømmede benzinen ud igemmen karburstoren, selv om motoren ikke kørte.

 

Alt blev skilt igen, og samlet, nu kørte den igen, men nu kun med choker på, så må jeg jo ha sat pladearmen på den forkerte siden på gasspjældet tænkte jeg, men nej.

I går skulle jeg så slå græs igen, kører med konstant choker på, ikke optimalt, men okay for en stund til jeg har fundet fejlen.

Da den går tør for benzin, fylder jeg på og hiver i snoren, men den starter kun 1 sek, så går den ud igen, ahhh den får ikke noget benzin tænker jeg, så skruker bunden af karburatoren, benzinen ryger lige igemmen, så den får hvad den skal have.

 

Nu er jeg træt, meget træt af den, og har behov for hjælp?

 

Jeg tænker jeg ville købe nogle nye pakninger til karburatoren/ luftfilteret, det sidder 4-6 stykker, har nogen andre forslag inden jeg smider L……. over hækken i raseri?

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej:

Plæneklippere bortskaffes
Tigre tæmmes
Antikviteter fremstilles
Istandsatte plæneklippere sælges
Guld modtages
Bestillinger modtages til lev. efter første måneløse nat
Anbefalinger skaffes



mvh

 varmetossen

Skrevet af scheel på 09 jul 2013 12:31

Hej Alle

 

Jeg har hårdt brugt for noget hjælp, da min ellers så store stolthed er ved at knække.

Jeg har en husqvarna plæneklipper med en Honda motor på, den har bare kørt og kørt i nu 6 år, men for nogle måneder siden begyndte den at kører ujævnt.

Jeg tænkte at det måske var på tide at rense karburatoren, det gik jeg så i gang med, alt blev skilt af, og samlet igen.

Den startede også op, men problemet var der stadig væk, det var satans tænkte jeg, forfra, samme problem.

Men nu strømmede benzinen ud igemmen karburstoren, selv om motoren ikke kørte.

 

Alt blev skilt igen, og samlet, nu kørte den igen, men nu kun med choker på, så må jeg jo ha sat pladearmen på den forkerte siden på gasspjældet tænkte jeg, men nej.

I går skulle jeg så slå græs igen, kører med konstant choker på, ikke optimalt, men okay for en stund til jeg har fundet fejlen.

Da den går tør for benzin, fylder jeg på og hiver i snoren, men den starter kun 1 sek, så går den ud igen, ahhh den får ikke noget benzin tænker jeg, så skruker bunden af karburatoren, benzinen ryger lige igemmen, så den får hvad den skal have.

 

Nu er jeg træt, meget træt af den, og har behov for hjælp?

 

Jeg tænker jeg ville købe nogle nye pakninger til karburatoren/ luftfilteret, det sidder 4-6 stykker, har nogen andre forslag inden jeg smider L……. over hækken i raseri?

Det er indlysende at motoren får for mager en blanding når du skal aktivere chokeren. Kunne forestille mig du ikke har fået sat en eller flere af de utallige pakninger, der sidder mellem topstykket, diverse blikplader og karburatoren ordentelig på plads. Måske en eller flere pakninger er beskadiget ?

Det ville jeg personligt lige tjekke op på inden ............. Og hvis ikke sidder der noget skidt i strålespidsen eller venturerøret på karburatoren. Venturarøret kan man normalt skubbe ned ved at stikke en skruetrækker ind forbi choker eller gasspjældet og trykke det forsigtigt ned gennem hullet hvor strålespidsen er monteret.

Pøj pøj med at få den stanneret. Glæder mig til og høre om projektet lykkes.

Klaus: Burde du ikke holde dig til sodavand for eftertiden.



Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Skrevet af Klaus Lundstedt på 09 jul 2013 14:00
Hej:

Plæneklippere bortskaffes
Tigre tæmmes
Antikviteter fremstilles
Istandsatte plæneklippere sælges
Guld modtages
Bestillinger modtages til lev. efter første måneløse nat
Anbefalinger skaffes



mvh
Pas nu på du ikke bliver dømt "for kæk", Klaus. (jvf. anden tråd som vi begge har skrevet i).
Jeg tør næste ikke skrive, at jeg fik et grineanfald af at læse din tilbudsliste. Men tak for det.
Beklager mit off topic indlæg i tråden.

Chr.


Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Hej.
For det første til Nitter: du skal ikke bekymre dig. Jeg drikker ikke normalt

Og jeg har rep. bogen til Honda GXV 120 og GCV 135, men tør dårlig spørge ind til en nærmere betegnelse, jvf. anden plæneklippertråd.

Men det har altså stor betydning for svarets validitet at vi snakker om det samme.

Og de Hondamotorer  ser ud til at man skal holde nøje øje på rækkefølge og pakningers tilstand når det hele ligger ude på den fnugfri klud.

Jeg kunne derfor godt være tilbøjelig til at råde til en tur ind over reparatøren efter 6 års tjeneste.

mvh

 varmetossen

Hvis kaburatoren er af typen med cylinder formet spjæld, har du muligvis fået skubbet nålen for langt ned i dysen, derfor er du nød til at have chokeren på for at den kan kører. Løft nålen et hak.
Annonce
I øvrigt Scheel. Kom i tanke om, den eneste pakning du kan vende forkert, er den tykke plasticdæwl. Der skal udfræsningen vende mod karburatoren. Det giver faktisk sig selv hvordan når du står med de to dele i hånden.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Skrevet af Håndværkeren på 09 jul 2013 20:38
Hvis kaburatoren er af typen med cylinder formet spjæld, har du muligvis fået skubbet nålen for langt ned i dysen, derfor er du nød til at have chokeren på for at den kan kører. Løft nålen et hak.
Hmm, en Honda plæneklippermotor er ikke forsynet med en motorcykel eller knallertkarburator. Den er såment ganske ordinær opbygget, med et drejespjæld til og regulere motorens omdregninger.


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Hej Alle

Tak for jeres forslag, jeg vil prøve at finde nogle nye pakninger, når det er gjort, skriver jeg hvordan det gik.
Hej Alle

så fik jeg liv i dyret, og den kører fint med choker på, så snart jeg fjerner chokeren, dør den.
Nye pakninger hjalp sgu..
Choker pinden sidder på den rigtige sige af karburatoren, så hvad er nu galt?
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis