Flymo - hvilken vej skal kniven vende?

Jeg har haft en flymo 400 (elektrisk) i et par år. Ifølge instruktionsbogen/tegninger skal kniven vendes med de bøjede spidser nedad. Det harmonerer også med, at den side der vender fremad i rotationsretningen, er skærpet.

Hvis man vender kniven om, med spidserne opad, er siderne mere flade (=robuste overfro småssten, kviste osv.).

Min teori er, at ved den sidste løsning slås græsset i to højder - først oppe at spidserne, og længere nede af den lige del af klingen?

Anyway - umiddelbart virker det som om, at græsset bliver pænest med spidserne opad.

Har nogen erfaring eller en mening om tingene?

Træd ikke på mine ledninger :o)
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har selv sådan en Flymo fra dengang jeg boede i en lejlighed med 75 m2 græsplæne, min erfaring er at hvis du lader klipperen svinge langsomt fra side til side får du det bedste resultat med spidserne nedaf. Er du sikker på at spidserne ikke vil ramme skjoldet hvis du vender dem opad, du mister ialfald den skarpe side af kniven. Endelig kunne du jo også banke knivene flade så der ikke er den nedbøjede spids. Du må ikke opvarme kniven da den så mister sin hærdning.
Skrevet af Klaus Lundstedt på 07 jun 2013 00:24
Hej.
Jeg tror da, at hvis du banker kniven flad, får du bare en ting, der står på græsset og snurrer lidt

mvh
Det må så være fordi du ikke ved hvordan sådan en Flymo er bygget, den luftpude den løfter sig på, kommer ikke fra knivene med fra en blæser oppe under elmotoren.

Tak for input.

I starten af 80´erne havde jeg også  én. Dengang var kniven lige, sådan som jeg husker det - og med skær på begge sider, d.v.s. den kunne vendes.

Den slags besparende foranstaltninger du´r ikke i vores forbrugersamfund.

Træd ikke på mine ledninger :o)
ja den kan jeg også huske at klippe højden justers med "afstandsskiver"
på kniv akslen.!

ja luften puden den levers af den store "blæserhjul" op under skjoldet.
over kniven.!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis