forskalling til osb og gips

Ska lave nogen skillevægge hvor jeg vil ha en osb og så gips udenpå. Men hvordan vil i forskellen til dette, da osb pladen er 244x122cm og gipsen er 240x120. Men ska jeg bare forskalle pr 40 , der er jo fer og not på osb pladen. Eller skal jeg skære osb pladen ned til 120cm også?

Mvh Philip
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Alt afhængigt af hvor tyk osb pladerne er? Jeg tror jeg ville satse på lægter pr 60cm. Jeg ville bare skrue gipsen fast i OSB pladerne (igen afhængigt af tykkelsen) så var jeg ikke så afhængig, at skulle igang med at skærer pladerne til for, at de passede på gips pladernes mål.....
Der er 12mm osb....så du mener bare jeg skal samle derud af med der og not? :-)
Nu er det for længst fastslået at det er en dårlig ide at monterer gipsplader ovenpå anden træfiberplade. Pga. øget risiko for revnedannelse.
Hvis du endelig vil have de OSB-plader så kan du vælge at monterer dem vandret. Hvilket kan være en fordel fordi OSB-tagplader kun er med not og fer i langsiderne. Og altså om nødvendig skære dem i længde. Hvis du ikke vil have "flyvstød"
Eller monterer dem lodret og skære dem i bredde!

Fordi forskallingen skal passe med gipspladerne! Altså plademodulet 120 cm.
@thedjh se link http://www.gyproc.dk/g%C3%B8r+det+selv/oftest+stillede+sp%C3%B8rgsm%C3%A5l/faq+svar+12

Det fikser jeg...
Jeg ville droppe den osb også anvendes 2 lag gips, bruges osb eller finer som inderste lag, ville jeg også anvende 2 lag gips.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis