bordplade


 Jeg har skiftet min køkken bordplade ud.Det er et U-køkken,det vil sige at den er i tre stykker,og to samlinger.Problemet er at den ene samling er 35cm fra køkkenvasken,og da der kommer vand imellem samlingen begynder det at bulgne op ,da der er en finerplade.Den gamle havde ikki noget at tætte med imellem,derfor brugte jeg ikke noget at tætte med,men bare skruede den sammen. Selfølgelig skulle jeg ha spurgt om det,men tænkte ikke på det.Jeg kan ikke tage den nye af igen.  Den eneste mulighed er at tætte den 1mm sprække i samlingen.Er der nogen der kan fortælle mig hvordan jeg skal gøre det?
                                                   Hilsen, Sammut
                                                   Færøerne

sammut

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Den skulle være limet med tyndfugelim.

Det er ikke sådan at tætne uden at skille pladerne af igen.
Hvis det er træ kan du jo krasse lidt i fugen med hjørnet af et stemmejern. Eller med en bid savblad som du holder med en klemtang af en slags.

Du kan osse bruge en finersav!

Måske som denne: http://www.multikoeb.dk/finersav-2126/ironside-haandsav-bi-komponent-350-mm-p3561

Kik godt på håndtagets placering i forhold til savbladet og/eller tandrækkens placering. For det bør være sådan at du kan save et vandret spor på måske 10 mm dybde uden at håndtaget støder imod bordpladen!

Når du har lavet et spor skal der noget passende lim eller fugemasse i! (Men det er sådan at træ er vandsugende og derfor vil der være en risiko for at der stadig suges vand/fugt ned mellem limfugen og træet).
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis