Klinkelægnings råd!!!

Hej

Jeg er ved at lave et baderumsgulv, har brugt noget selvnivillerende gulvspartel til opretning af gulvet. Men har efter optørring stadig nogle små lunker på 2-3 mm og i det en hjørne en lunke på 8 mm et område på ca. 20x10cm. Mit spørgsmål er nu om jeg kan lægge mine klinker på dette underlag og klare opretning med et tykt lag fliseklæber eller er der nogen der har et par tricks. jeg giver det selvfølgelig også et godtlag vådrumsmembran. klinkerne er 7 mm tykke. 

MVH

NIO
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan du sagtens, der skal bare mere lim under de fliser der ligger ovenpå lunker
Det var straks værre hvis der var pukler i betonen for så skulle der slibes.
Tag et vaterpas og kontroller en gang i mellem at fliserne ligger plant og vær lidt ekstra omhyggelig hvor du ved der er lunker + hvor der skal være fald på gulvet evt.

Mvh. mureren.
Som mureren siger - det retter vi bare i pudset ;-)

Hvis du vil lægge klinker uden at rette lidt i limen skal gulvet være 100% plant og det er et støbt gulv alligevel aldrig...

Omvendt erlunker og buler og opretning i fliseklæberen er måske ikke for GDS-ere.

Det er svært nok at udlægge et gulvfliselag tilstrækkelig jævnt endda.

Og man kan jo osse sige - lidt ondskabsfuldt - at når du ikke-engang kan udlægge selvnivellerende spartel så det bliver jævnt. Hvordan skal det så ikke gå med klinkerne? 

Så hellere på'en igen med spartel og slibning. Så har du det bedste underlag for et ordentligt flisegulv! 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også