Vådrumsmembran

Hej lav hus forum

Er der nogen der kender reglerne for brugen af vådrumsmembran. Mit baderum er på sølle 4 kvm, skal der påføres membran på alle vægge og gulv eller er zone 1 og gulv nok?
Derudover er der et fuldmuret badekar, her skal vådrumsmembranen vel ikke ind bagved og under? - det er vel kun bag de fliser der klæbes og rundt om det der skal vådrumssikres?

Med Venlig Hilsen

Nio 
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, der skal også vådrums sikres bagved og under dit badekar.
ok, men i tilfælde af vand under et indmuret badekar hvor skal eventuelt vand så forsvinde hen. Det vil jo være lukket inde jeg mener det er jo heller ikke vådrumssikret inde i en væg bagved dåser og andet, membranen er jo her også kun foran på vægfladen!
-hvad med resten af væggene et baderum er jo indelt i zoner - skal alle zoner have membranen?

Mvh

Nio
Vandet under badekaret forsvinder ned i de revner der måtte være i gulvet eller overgangen mellem gulv og væg eller ved rørføringer osv.

Men det handler ikke så meget om hvad du synes - men mest om de krav der er til vådrum.

Hvis dit badekar er eksisterende er det ikke sikkert at der skal være vådrumsmembran under eller omkring det!

Og det er ganskevist sagt og skrevet hundredevis af gange - men meget tyder på at du ikke er bekendt med SBI-anvisning 200!!!
det kan godt være det er skrevet hundredevis af gange men, nej jeg har ikke haft brug for denne viden før nu, så tak for det!!!

Mvh

Nio
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis