GPS død m gamle batterier

Hej
Min GPS til båden har ligget vinteren over med alkaline batterier i, det ene har lækket lidt.
Da jeg tændte for den sagde den klik og ikke mere. Jeg har renset al skidtet af fjederdimsen, hvor der var kommet lidt rust og batteri-indvolde. Batterierne sidder i en holder for sig, så der er ikke løbet noget ind til noget i selve gps'en. Er der mon en sikring i sådan en moderne sag?
Det er en Garmin, sådan en gul vandtæt en fra 2006.-men den var rigtig god,-også til Geo Caching.
Mvh
Helle på Møn

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan godt være en sikring der er gået, men der kan også være brændt noget elektronik af, pga de dårlige batterier.
Ligner den denne her?
Så skal du adskille den for at finde en sikring.(jeg tror dog ikke på en sprungen sikring)
Er du sikker på de batterier du prøver med, har fuld strøm på, og at de vender rigtigt.
Prøv at pudse kontaktfladerne ned fint sandpapir.
mvh jens

Hej Jens
ja den ligner, men min har knapperne under displayet. Jeg prøver at rense igen. Batterierne er helt nye,-og testede. Jeg fandt lige en bøtte kontaktspray....Jeg kan ikke rigtig blive klog på om det er l..t eller lagkage??
Mvh
Helle

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

At batterierne er nye betyder ikke nødvendigvis at de er gode. Mål dem efter eller prøv dem i en lommelygte etc, så du kan se at de faktisk kan smide noget strøm af sig.

I nogle instrumenter sidder der et back up batteri. Det kan være blevet fladt nu efter de mange års tjeneste. Ved ikke om der er et i din GPS, og om det evt kan skiftes. Ofte er det et knapbatteri.
Prøv at sætte batterier i og vent en times tid inden du tænder den. Det er af og til set hjælpe.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Annonce
Tja, Chr. du har nok haft ret. Her til morgen virkede den igen :-). Uden at jeg havde nået at gøre yderligere.
Mvh
Helle

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

Super godt at høre. Og skønt med feed back. Tak for det.
Vær opmærksom på, at den evt mangler back up strøm, og derfor måske vil være længe om at starte op, når der skiftes batterier. Prøv det gerne hjemmefra, så du ikke pludselig sidder i en dum situation på havet, eller må holde en laaaang pause i geo catchingen pga batteriskift.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Tak Chr. det har du helt ret i. Jeg har kontaktet firmaet og spurgt, hvordan jeg finder batteriet. De skriver godt nok på hjemmesiden at de ikke yder support på dette ældgamle produkt,-men mon ikke de hjælper med at lokalisere et lille batteri;-). Og i mellemtiden vil jeg driste mig til at tage de nys udskiftede batterier ud og ind igen, og se, hvad der mon sker.
Mvh
Helle

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.


Min aktuelle netadgang hernede på Nordafrikas vestkyst er meget langsom og til tider usatbil, så jeg er lidt begrænset i, hvad jeg kan hente ind af manualer mm. Men jeg har da fundet lidt.

Denne er dog ikke så vældig god.
http://users.tpg.com.au/benj2005/as...repair.pdf

Det er til gengæld denne:
http://www.instructables.com/id/Gar...ly-part-4/

I step 4 på billedet er der i nederste højre hjørne af den hvide ramme en blank rund dims. Det kunne godt ligne et back up batteri af knaptypen. Ligesom på bundkortet i en PC kan det måske tages ud og skiftes med et tilsvarende.
Det kræver lidt fringersnilde og forsigtighed at skille den ad, men det ser ikke ud til at være svært.

Hvis det ikke er den rigtige model jeg har fundet frem til, så prøv at google Germin, GPS, modelnavn og disassemble. Så kommer der forskellige forslag. Måske noget kan bruges.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Super! Tak Chr! Fundet! Et ganske alm. lille, meget lille, næsten sort batteri. Modellen var en anden, men stort set samme indhold.
Det er ikke helt fladt, stadig i gul zone på testeren. Men i morgen finder jeg et nyt.
Og hvad laver man dog på Afrikas vestkyst?
Mvh
Helle -på Møns sydkyst i et pragtfuldt hagl/sludvejr

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis