computer til xenon lygter.

Hej folkens.

Har en bil med xenon lygter.
Når jeg starter bilen går lygterne op og så ned igen (som de også skal)
Men når jeg så drejer på knappen så jeg kan sætte lang lys på er det meningen at lygterne skal gå lidt op igen, men det gør de ikke og nogen gange går de endda også længere ned end som standart.
Jeg gætter på det er computeren som der er galt med, men ved det faktisk ikke.
Er der en speciel computer til hver bil eller er der standart computer?
Og frem for alt hvad koster sådan en computer?

Håber i forstår hvad jeg mener.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Sikkert min fejl men jeg forstår det ikke.
Måske det ville hjælpe på min forståelse hvis du ville fortælle hvilken bil der skrives om og hvorfor du vil have at nærlyset pludselig skal lyse op i himlen fordi den blå lampe tændes.
René
Vi snakker om en primera.

Dog skal lyset heller ikke lyse op i himlen. Det er sådan at når jeg kører så lyser den meget ned af hvilket den også skal.
Så når jeg drejer på min kontakt så jeg også kan sætte lang lys på er det den til tider sænker lyset endnu kortere istedet for at hæve det til et normalt niveau.
Altså kører jeg uden at dreje på kontakten har jeg lys på som lyser ned og ikke blænder nogen. Drejer jeg på kontakten skal den hæve det til det den har Det fald som er et lovkrav.

Meget bedre kan jeg altså ikke uddybe det.
"Sikkert min fejl men jeg forstår det ikke."

hawk taler om den automatiske niveauregulering, som er lovkrav ved Xenonlygter. Når man starter bilen laver de en selvtest ved at køre op og ned og derefter indstille sig korrekt.

Det ville jeg slet ikke begynde at rode med selv, der ligger op til 15 kV på lamperne. Hen på værkstedet.

MvH,

Bent.
Bent. Det er lige det jeg taler om.
Nå ok troede at det måske var standart men bilen må en tur på værkstedet :o(
Tak for svaret
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis