Væghængt toilet skyller langsomt ud

Hej

Der er opstået et problem med vores væghængte toilet:

Det er begyndt at skylle meget langsom ud, både på stort/lille skyl. Det er ikke afløbet fra skålen der er problemet, men vandmængden fra cisterne til skål som er for lav.

Jeg har prøvet manuelt at åbne for lukkemekanismen, men vandet løber stadig meget langsomt ned i skålen selvom cisternen er helt fyldt.

Cisternen er et Geberit Duofix, skålen er Ifö.

Nogen ideer?

/Jeppe
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
 Hvis ikke det er røret ned til kummen der er kalket til ? Så kunne jeg tænke mig at det skyldes at cisternen er for tillukket så der ikke kan komme luft nok ind i cisternen når denne skal tømme sig.
Det er ikke problemet med manglende luft. Når jeg prøver det manuelt er der åbent til cisternen.

Men jeg tror du har fat i det rigtige med tilkalkning af røret til kummen. Jeg har prøvet at afkalke det og rense på bedste vis. Det har forbedret tilstrømningen en del.

Men det er jo ikke det nemmeste at komme til at rense. Nogle gode tips?

/Jeppe
Ja pil det af og luk den ene ende at med noget kraftig plastik som du biner fast fyld slangen / Røret med edieke syrer. lad det hænge en dags tid. Brug en spand vand til skylning så længe
Nu er det en indbygningscisterne så er ikke sådan lige at pille af 

Men har haft en klud siddende i en times tid med noget kalkfjerner og det har da hjulpet

/Jeppe
Kan du komme til den, kan du evt. hælde lidt citronsyre i, det vil tage det meste af kalken, citronsyre kan bla. købes hos din hvidevarerne leverandør...
Koluda skrev den 03-04-2012 21:08:58

Kan du komme til den, kan du evt. hælde lidt citronsyre i, det vil tage det meste af kalken, citronsyre kan bla. købes hos din hvidevarerne leverandør...

 Ved godt at tråden er gammel, men måske andre kan bruge dette råd.

Citronsyre til afkalkning af fx kaffemaskiner fås i næsten alle dagligvarebutikker.
Adgang til de fleste væghængte toiletter fås gennem trykknapmekanismen, som kan fjernes.
Hæld citronsyren direkte i cisternen, vent en dags tid, fx mens du er på weekendtur, skyl ud, og tjek.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis