Gulvopbygning

Hej alle.

Kan man lægge varmefordlingsplader, ovenpå en konstruktion af f.eks. 300 mm flamingobats, eller skal det være på strøer?

Mvh Jesper

Jeg spørg kun for at blive klogere.

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan du godt - men det skal være trykstyrke 150 + noget stabiliserende plade ovenpå som undergulv, typen af plade afhænger af valg af slidbelægning - eg fibergips til fliser eller alm gulvspån til trægulv.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Skrevet af hpox på 19 jan 2012 15:26
Trykstyrke 150! ??? Det tror jeg ikke er rigtigt.

Men det er rigtigt at varmefordelingspladerne kan udlægges i "flamingo med riller". Derovenpå blændgukv og gulvbelægning

Var det en af de der "håndværker kommentarer" som du ynder at kritisere andre for??


"Jackopor® 150
Anvendelsesområde: Isolering af terrændæk for gulve med efterfølgende betonudstøbning ved let erhverv, isolering af flydende gulve med og uden betonudstøbning, vægge og tag"

Og ja - der fåes top-elementer med færdigstøbte riller (iøvrigt kun i trykstyrke 150 og 200) - eller man kan rille det selv relativt let.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

:o)
Det var for at få sagen yderligere belyst!

Fordi dit svar kunne tolkes derhen at der skulle anvendes trykstyrke 150 i hele konstruktionen.
Men det er vel kun det øverste lag med rillerne hvor det er et krav?

Hvad der skal anvendes af trykstyrke handler primært om belastning og om blændgulvpladens tykkelse. Jo tykkere plade jo bedre trykfordeling jo "blødere" flamingoplade. Sådan ca.
Skrevet af hpox på 20 jan 2012 09:54

Men det er vel kun det øverste lag med rillerne hvor det er et krav?

Hvad der skal anvendes af trykstyrke handler primært om belastning og om blændgulvpladens tykkelse. Jo tykkere plade jo bedre trykfordeling jo "blødere" flamingoplade. Sådan ca.
Ikke korrekt - det er i hele laget der skal anvendes g150 - problemet er med svind/deformering ifm langtidslast. Jeg har også spurgt ved Jackon ifm at bruge et ekstra lag egnet plade i undergulvet til yderligere stabilisering men det vil jvf dem kun forbedre det ifm punkt belastningen.

Og det kan desværre endnu ikke fåes som super eps (med grafit) pga hærdetiden (inden de kan skære blokken ud i ønsket pladetykkelse) er uforholdmæssigt lang og produktionsomkostningen derfor er for høj.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis