Hej LDS folk.
Jeg har før skrevet herinde vedr mit 1.sals projekt som nu for alvor står for døren. Min 1.sal har tidligere været i brug og der er derfor idag et meget gammelt gulv, som skal tages op, hvilket er på begyndt. Jeg har i den forbindelse konstateret at de nuværende bjælker i gulvet ser rigtige sunde ud, hvilket er en dejlig ting. Jeg er efter, at have talt med en kammerat der er tømrer, kommet lidt i tvivl om processen omkring genopbygningen af gulvet.
Hvis bjælkerne ellers er plan som det er nu, vil i så rette det op? Der hvor jeg er i tvivl er, at min kammerat mener det ville være en god ide at få noget friskt træ skruet ind i de eksisterende bjælker som opretning, men også for at lægge dem af på murværket og derved få mere understøtning under gulvspånpladerne?! Vil i vælge samme fremgangsmåde?
De eksisterende bjælker ligger naturligvis i spærretningen med en C/C afstand på ca. 980mm. Det jeg havde forstillet mig var om man kunne undlade opretningen (under forudsætning af at gulvet ER plant) skrue 2*4 tømmer ned og lægge gulvspånpladen ovenpå? Nogen der har et fornuftigt bud?