eternit tag

Hej LDS.

ville gerne have en lille svar på en diskusion mellem mig og min brors kone.
på mit hus er taget af bølge eternit b7 plader, uden asbest, så de har det ikke for godt, og står til en udskiftning.

nå min bror og min svigerinde, har lige købt hus, en villa fra 1970, deres tag er det gamle bølge eternit b6 plader med asbest.

hun håner mig lidt fordi jeg nu skal skifte tag, den smøre med at det kun er 15 år gammelt, og alt det der.

mit spørgsmål lyder på hvor længe sådan et tag fra 1970 egentligt kan holde? det er jo alligevel 41 år? gammelt.

det lyder på hende som om man kan redde verden med asbest tage.

Mvh

En god bund er det bedste for et pænt stykke arbejde.

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

50 - 70 år holdbarhed, til de gamle aspest plader er ikke urealistisk.
Så skifter du dine plader, til nye eternitplader, kan det sagtens være, de skal skiftes igen, før brormand'ens

Oftes skiftes de gamle aspestplader, pga, udsendet, da det jo nok ikke er det kønneste tag, man kunne ønske sig.


mvh jens

Kønt eller ikke kønt, bølgeeternitplader er hvad de giver sig ud for, nemlig bølgeeterintplader.

Men ellers er det rigtigt at de asbestholdige plader er overordentligt holdbare. På en gård/lade , (af mit bekendtskab .o)), hvor typen blev lagt op i 1951 blev de udskiftet i 2005. Mest fordi mange var revnede parallelt med bølgerne.


ja okay, mit hus er fra 64 født med skifer eternit, så skiftet til bølge eternit i 90 og nyt i 97, og nu skal vi så have nyt :-(
dog gratis fra cembrit :-)

længe leve asbest

En god bund er det bedste for et pænt stykke arbejde.

Men det passer jo lige med garantiperioderne.
Næste gang bliver så 2027.
Men der er jo så den fordel at det er nemt at efterisolere når taget alligevel er afmonteret. :o)
ja ja;-) bare jeg kan få det gratis hver gang, så det jo fint, så får jeg et top isoleret hus, så har jeg nok 1000 mm i 2050 ;-)

En god bund er det bedste for et pænt stykke arbejde.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis