Inddækning af taskekvist

Hej der ude.
Jeg er ved at bygge lidt derhjemme, og skal til at sammenbygge to tage med 2 forsk. taghældninger  på, 27 og 18gr, men med samme rygning. Altså lidt ligesom en Taskekvist. Jeg er dog i tvivl omkring indækningen ved den "gavl" der bliver. Her tænker jeg på oppe omkring rygningen hvor de to tagflader deler sig. Leder man vandet ned i en rende langs med "gavlen"el. leder man vandet ned på tagstenen?

Vh. Lars
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan nok laves på flere måder.

Bla. kommer det an på om der er udhæng på gavlen.

Ved Velux vinduer anvendes skjult inddækning, som måske er der mest elegante.
Men ellers skal der nok bly eller zink op under gavlbeklædningen,
Bortset fra at det er sjældent at taskekviste starter helt oppe i rygningen så er der en del billeder på Google der antyder forskellige løsningsmuligheder!
Bortset fra at det er sjældent at taskekviste starter helt oppe i rygningen så er der en del billeder på Google der antyder forskellige løsningsmuligheder!
Ok. ang. udhæng regner jeg med at, afslutte med vindskedesten. Da der er tale om sammenbygning af to bygninger, ledes vandet i bunden ud i tagrende. Vil helst holde vandet ovenpå stenene, og så lave en inddækning ned langs gavlen. Tvivlen er oppe ved toppen, hvor stenene deler sig i de to tagflader. Prøver at Google lidt. Ellers vender jeg tilbage. Indtil videre, Tak

Vh Lars
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis