Dieselpumpe taber tryk.

Passat 1,9 turbo D. årg.-92, 475K. km. Kører normalt som en ny mask. Men efter ca 5 timers motor stop, vil den først starte efter 3-5 min." køren" på starteren. Jeg mener pumpen er slidt og mister trykket, som først skal trykket pumpes op igen før den vil starte. Genstart inden for et par timer er uden problemer. Nu er spørgsmålet om jeg kan forhindre tryktabet ved at indskyde en kontraventil i tilgangsslangen ved pumpen. Eller skal jeg hellere montere en el-pumpe til at forpumpe et tryk på brændstofsystemet. koblet på startnøglen. mvh anvi
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
en kontraventil vil med stor sandsynligvis løse dit problem men tror dog ikke på at det er fordi pumpen er slidt.Jeg tror nærmere på at der er en mindre utæthed et sted

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
Hej anvi
et sidespring,hvordan gik det med vindmøllen på båden.
Hilsen JOY

<p>&#160;</p> <p><strong><em>&#160;&#160;&#160; KH</em></strong></p>
Hej JOY. Et lille hop, til noget helt andet. Vindmøllen blev færdig lige efter jul, og blev opstillet i en kammerats have, hvor den kørte sommeren igennem. Den har virkelig indfriet forvendtningerne, både med hensyn til ydeevne og især til lydløs kørsel. Og så har den transperante vinger, den ses næsten ikke når den kører. Forklaringen er at jeg "kom til at love" mit barnebarn en tur til bl.a. New Zealand efter hans studentereksamen. Den blev sat til ca 6 uger, i juni - juli og august. Så lang tid havde jeg ikke lyst til at lade møllen sidde på båden uden opsyn. Jeg skal nok som lovet komme med en redegørelse. Ps. barnebarnet tog med sin storebror til Dallas i Texas hvor han læser på Uni. han skulle så medtage en 600watt, 12 volt, el.varmeblæser som jeg har købt derovre, når han kommer 1. nov. Bådene skal op på lørdag, det var den sommer mvh anvi
Hej
Hvis det,som jeg tror, er den gamle type motor med en disel indsprøjtnings pumpe siddende ude i den ene side af motoren, bør du nok hellere montere en elektrisk forpumpe på sugeledningen før filtret eller mellem filtrer og diselpumpen.
Dette vil afhjælpe eventuelle små utætheder på dit brændstofsystem samt hurtigt fylde diselpumpen op ved start. Du skal bare tilslutte den så den får strøm når du sætter tænding på.  en kontraventil vil kun forhindre at brændstoffet løber tilbage.
Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Hej Polobjørn tak for svar. Den samme tanke er også min foretrukne. Jeg har købt en (lille) 12 volt pumpe, lidt på lykke og fromme. Jeg vil montere en startkontak til pumpen, som samtidig kan være en tyverisikringt. mvh. anvi
Annonce
Hej Polobjørn tak for svar. Den samme tanke er også min foretrukne. Jeg har købt en (lille) 12 volt pumpe, lidt på lykke og fromme. Jeg vil montere en startkontak til pumpen, som samtidig kan være en tyverisikringt. mvh. anvi
hej LDS´er. flovt flovt flovt- fejlen er efter mange gevordnligheder fundet og udbedret. Det var en godt skjult sikring for gløderørerne. Flovt-flovt. anvi.
Hej anvi
Ikke spor flovt - det er ikke  en fejl man lige finder  M E N   det er godt at du kommer tilbage med en melding om hvad fejlen var - det er måske det der hjælpen en ánden senere ?
Hilsner Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis