Udvendig isolering af gasbetonmur

Drejer sig om en nordvendt mur af 30 cm blokke uden vinduer, areal 25 m2.

har tænkt mig flg.:

Skrue/lime 50mm. hårde bats (støbebats) direkte på den malede mur, og afslutte med et pudslag.

eller:

Skrue/lime 5omm. polyesterplader (flamingo) også direkte på muren og slutte med pudslag.

Er ikke sikker på om sidsnævnte er tilladt herhjemme - i modsætning til i Sverige og Tyskland.

Håber på respons fra forummet samt råd og ideer.

på forhånd tak,
Claus


navigare necesse est
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Når der nu ingen vinduer er, hvad er så årsagen til kun at isolere med 50 mm?

Din gasbeton svarer til 130-150 mm isolering. Så hvis der plads mht. udhæng osv ville jeg smide mindst 145 mm på.

 

 

 

Jeg synes det virker for voldsomt med mere end 50 mm - så derfor.

Har du ellers nogen bemærkninger mht flamingo contra hårde bats?

 

Claus


navigare necesse est
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
50 mm er spil af tid.

Der er ikke noget der forhindre brugen af flamingo-plader bag facadepuds.

Problemet er kun at der ikke endnu findes ordentligt gennemarbejdede metoder og anbefalinger fra de store "flamingo-leverandører" Sundolitt og Thermisol primært
Hpox - din bemærkning "at 50mm er spild af tid" giver mig anledning til at spørge: hvor mange mm. du mener, der skal til før det
ikke er spild af tid?

Mht metoder og anbefalinger vedr. opsætning af flamingoplader, mener jeg at vide, at brug af disse til udvendig isolering er almindeligt i Sverige, så jeg vil derfor forsøge at finde en metodebeskrivelse hinsidan.

Tak for dit input. Claus




navigare necesse est
200 mm.

Fordi prisen på selve isoleringen er forsvindende lille set i forhold til resten af omkostningerne.

Alt andet arbejde er det samme.
Afrensning af mur, fastgørelse, og ikke mindst armering og puds.

(Det skal siges at jeg slet ikke ved hvad der sker med flamingo i den tykkelse, om det kræver ekstra fsatgørelse f.eks.)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Der anbefales at bruge et system fra f.eks. Stodanmark eller Dryvit til facadepuds udenpå både rockwool bats og tilsvarende flamingo eller styropor plader som man bruger mange steder , f.eks. Tyskland og Polen.

Der på limer man et armerings net som man derefter pudser op med en grundpuds, samt slutpuds evt. med farve.

Grunden til at man bruger disse metoder i stedet for mørtel, er fordi at de er elastiske og ikke påvirkes af vejr og vind i samme omfang som f.eks. mørtel.

Vi bruger en del fra www.izodom.pl både til nybyggeri og energirenovering, og facadebats kan fås i 60, 80, 100, 120 mm til priser fra 300 til 400 kr pr. m2 meter.

100 mm svarer til en U 0,28

Med venlig hilsen - www.boligogbyg.dk
Hvad kan det puds holde til?

Tænker om det kan holde til at man har en lægte på skulderen og svinger den, ved at dreje sig rundt og så bagefter konstatere at der er rockwool på ende af lægten?

Bare er tænkt eksempel.

 

 

 

Skrevet af mulle03 på 27 sep 2011 20:17
Hvad kan det puds holde til?

Tænker om det kan holde til at man har en lægte på skulderen og svinger den, ved at dreje sig rundt og så bagefter konstatere at der er rockwool på ende af lægten?

Bare er tænkt eksempel.

Spurgte om det samme da jeg var på virksomhedsbesøg hos Weber.
Der fik jeg at vide at man pudser 2 gange uden på isolering med 2 x net. Det gør man ofte i kbh hvor folk stiller cykler op af facaden og lign. Det skulle fint kunne holde.
Ja, der vil jeg nok tilslute mig det Demant siger, at det burde ikke være en bekymring.

Sto puds bliver stort set brugt til alle byfornyelser og renoveringer, og de stiller nogle ret gode garantier på deres produkter.

Med venlig hilsen - www.boligogbyg.dk
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også