Olie til mahogni vinduer

Hej.
Jeg har et hus med mahognivinduer - de er ret medtaget.

Jeg har end til nu brugt en linolie fra damson med farve og fungicid.

Jeg syntes det er bøvlet og besværligt, og kan ikke forstå dem der syntes at det ikke er noget problem at give dem olie.

Måske fordi jeg bruger det forkerte olie??

Er der nogen der har gode erfaringer med andre produkter.

Med håb om mange gode råd - fra en der drømmer om træ/alu vinduer

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Næh du bruger da noget af det bedste olie, hvis du tror det kan gøres nemmere med en anden olie, så er du på den.
Så vil du undgå det smøreri skal du bruge en heldækkende træbeskyttelse istedet for, Gori lave da nogle der kan holde i op til 5-7 år ad gangen
Hvori består det bøvlede og besværlige? Hvordan påfører du det?
Det at oliebehandle vinduerne beskytter kun et års tid, så skal du på den igen. Hvis det er bøvlet, så er der ingen anden udvej end at male vinduerne over, men så har du ikke den smukke mahogi overflade på dine vinduer længere, så hvad er det egentligt du ønsker?

Det at oliebehandle med en olie tilsat fungisid og lidt farve er faktisk noget af det bedste du kan gøre, så på med vanten ...

God fornøjelse med dit projekt.

Med venlig hilsen

Tibberup Høkeren

www.tibberuphoekeren.dk

Hej

Det er altid bøvlet og give sine vinduer noget og der findes ingen nemme måder på det hvis du spørg mig.

Og ja drømmen er jo altid Træ/alu det er nemt og pænt.

Få dig en neglelak der holder længe i mange farver.

Om det er et problem eller ej at give sin vinduer olie er lidt af en smagssag. Hardcore handymen vil sikkert mene, at det er det nemmeste i verden, mens det for almindelige dødelige kan være lidt af en opgave.

Derudover er jeg enig med Håndværkeren og Høkeren fsva. valg af olie.

Er I trætte af jeres gamle vinduer? Hvorfor så ikke få 30.000 kr. i tilskud til nye vinduer? Læs mere om tilskud, besparelse på varmeregningen og andre fordele ved udskiftning af vinduer på udskiftningafvinduer.dk.

Høkeren skrev den 09-08-2011 10:22:44

Det at oliebehandle vinduerne beskytter kun et års tid, så skal du på den igen. Hvis det er bøvlet, så er der ingen anden udvej end at male vinduerne over, men så har du ikke den smukke mahogi overflade på dine vinduer længere, så hvad er det egentligt du ønsker?

Det at oliebehandle med en olie tilsat fungisid og lidt farve er faktisk noget af det bedste du kan gøre, så på med vanten ...

Kan du anbefale en olie til mahogni vinduer?

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på træbeskyttelse med dækkeevne-garanti med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også