Salgsannoncer eller ej?

Dette indlæg skal ikke misforståes!!!

Jeg er bare i tvivl omkring brugen af dette forum. Er det også beregnet til salgsannoncer - det troede jeg ikke.

Vi har ganske givet mange af os diverse dele tilovers, men bør de ikke sælges på G&G, Blå Avis osv, eller tilbydes i personlige beskeder?

Personligt synes jeg det er lidt malplaceret i et forum der hedder "lav båd". Hvis et medlems problem gør at en dims man selv har liggende kan afhjælpe problematikken synes jeg det er ok at tilbyde et evt køb... Ellers bør der oprettes en specifik afdeling for køb/salg.

Jeg har flere gange benyttet søgefunktionen ifm råd/vejledning. Den synes jeg bliver ødelagt hvis også salgsannoncer popper op.

Hvad er jeres holdning.

Mvh
Benjamin
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg kan se, der skydes efter mig, helt ok. Jeg har gjort det, når tingene udelukkende har relevans til sejlads.
Jeg ser det, som en sejlersnak " jeg har sådan en, jeg ikke skal bruge, nogen, der mangler sådan en ? "
bruger man køb/salg tråden er annoncen hurtigt dækket af en anden, som måske er om LED pærer.
Men hvis man synes, det er en uskik, skal jeg gerne ophøre .

Man kunne måske også anføre at man, hvis man vil vise mange billeder burde anvende billedgalleriet, gælder også mig selv.
Omvendt kunne man anføre, hvad skal vi med et regelrytteri.

Hvorfor i alverden skulle man bruge G&G eller DBA , når det måske kan sælges her, og der er gode muligheder for at spørge ind til varen, og oven i købet kan få andres kommentarer .

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Jeg skyder som sådan ikke efter dig, og håber bestemt ikke du tager mit indlæg ilde op.

Jeg kan sagtens se relevansen i dine produkter, men jeg frygter samtidig at flere vil oprette annoncer og ikke kun praktiske spørgsmål/erfaringer ud i "gør det selv"

Efter min mening vil det desværre ødelægge et fantastisk forum jeg selv har haft stor glæde af.
Hvorfor FRYGTER du det ? det kunne da være nogen havde noget andre kunne bruge. Så håber jeg da, at man kender mig godt nok til at vide, at jeg ville ikke sælge noget, som ikke er i orden, eller som beskrevet.                                                                   Der er da andre spørgsmål " kender nogen denne bådtype " " må man ta' en efterladt båd " som ingen relevans har til lav det selv.

Derudover ser man ret tit at trådene bevæger sig langt væk fra det oprindelige emne.

ErikChristensen 
Jeg kan sagtens se at man resikere at miste det egentlige formål med dette forum, hvis alle brugte dette forum til at sælge deres ting. At en enkelt gør det i ny og næ som du lynæs, gør ikke mig noget.

Der er faktisk en køb/salg/bytte side her på LDS (www.lav-det-selv.dk/Forum/aff/13) så ingen grund til at gå til dba el. g&g. MEN måske ideen om at lave decideret køb/salg/bytte afsnit her under både afsnittet slet ikke var så dårlig. Tror det ville blive godt brugt ;-)

Mvh. Anders -

Hvorfor sidde inde når alt håb er ude?

Ejer af kragejollen "Shakti" - 1936- Tsa Århus.

www.Shakti.dk    - Kig forbi -
Ideen med et forum i bådsektionen for køb og salg er fin. Ellers kunne man som første ord i emnet skrive "sælges" eller "købes". Så kan de, der ikke vil kigge bådudstyrsannoncer jo springe dem over.
Jeg kender stort set intet til lystbåde, men hygger mig med at kigge i adskillige tråde, f.eks Lynæs' tråd, hvor han har solgt båden og så videre. Intet lav det selv i den, men ganske hyggelig at følge med i, bare for hyggen.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Annonce
Hvis bare man kunne få slettet tråde når tingen var solgt.. lidt skidt at skulle scrolle igennem en lang tråd kun for at erfarer at varen er solgt..
Eller den er solgt og sælger ikke her sluttet tråden af.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Indtil videre ser jeg ikke den store modvilje. Måske chr's ide om at salgsindlæg altid begynder med ordet salg. Jeg har ikke erfaring i at min annoncer gennem tiderne har trukket ret mange indlæg. Personligt ville jeg ønske, at mange andre brugte det, der må være mange, som ikke bruger noget, andre kunne bruge. Der kunne være en vis garanti i at købe her, da man jo nødigt vil hænges ud her, for at sælge skrammel.

ErikChristensen 

Hej Erik!

Nej bliv dog bare ved med at sælge de ting du har til salg, du lever jo ikke af det. Skulle du få en dialog med en anden om at aftale en pris på et eller andet og få svogeren til at hente det er da OK. Jeg sejler ikke selv om jeg bor ved vandet, men følger med i en hyggelig dialog om både. Jeg må give CHR. ret i man jo bare kan springe emnet over, hvis man ikke gider læse det. Der er da mange andre, som mere eller mindre reklamerer. Prøv bare at se hvad ligger bag det "tømreren" har fremhævet med fed skrift og andre som henviser til egen hjemmeside i deres signatur.

fase
Burde denne tråd så ikke ligge under

Om Lav-Det-Selv
Spørg om hjælp, giv ris eller ros, kom med forslag til forbedringer af hjemmesiden el.lign.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Slettet tåbeligt indæg af Frk Yde:-(

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere