Maling af kampestenssokkel/fundament

Hej LDS!

Vi har et gammelt hus fra 1877 med kampestenssokkel. Kan jeg bruge almindelig sokkelmaling til denne?

Muren er malet med Cempexo murmaling. 

Mvh
Morten
21 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvorfor vil du i det hele taget male den?

Det rigtige var da en afrensning og renovering. Så man kan se at det er kampesten. Og ikke en papmache tapetbeklædning henne fra Kina.
Hej hpox. Tak for dit svar.

Jeg vil male den fordi den allerede er malet sort og det passer mit øje ganske fint. Se, det rigtige for dig, er ikke nødvendigvis det rigtige for mig.

Har du et svar på spørgsmålet?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Sokkeltjære/bygningsasfalt er det mest almindelige, da det har god modstandskraft overfor opslag af regn mm.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Helt enig.

Men det er endnu et af de spørgsmål som stilles. Fordi det er muligt at stille det.
Hvorfor går du ikke blot hen i tømmerhandlen og spørger?

Ni ud af ti kan jo finde ud af at smøre sort sokkelasfalt på et fundament.

Jeg kan kun beklage at mange husejeres evne til den allermindste form for nytænkning begrænser sig til valget mellem 1 - eller flerårige flexlån. :o)
Skrevet af hpox på 16 jul 2011 19:37 

Men det er endnu et af de spørgsmål som stilles. Fordi det er muligt at stille det.
Hvorfor går du ikke blot hen i tømmerhandlen og spørger?

Ni ud af ti kan jo finde ud af at smøre sort sokkelasfalt på et fundament.

Jeg kan kun beklage at mange husejeres evne til den allermindste form for nytænkning begrænser sig til valget mellem 1 - eller flerårige flexlån. :o)

Tømmerhandlen har lukket - jem & fix har åbent. Jeg foretrækker derfor rådgivning på LDS på en lørdag eftermiddag. 

Dit svar er flabet; jeg forsøger blot at sikre mig jeg ikke laver en fejl/gentager en fejl, der fratager et gammelt hus muligheden for at ånde. 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Jeg svarer præcis som det passer mig.

Du kan ikke i fuld alvor forvente at du på en fuldt offentlig tilgængelig debatside får de svar du ønsker eller forventer – dig!!!

De lokale handlendes åbningstider er uden interesse. Du kan jo blot lette r.... i åbningstiderne.

Hvis du ikke kan lide mit svar kan du jo bare lade være med at læse det!!!

Nå-nå-e hpox...der nok nogen der har gjort sukkermaden våd med en væske der også farven den gul hva'

Man må vel som minimum gå ud fra at administratorerne af dette fantastiske forum, har oprettet det fordi de ønsker, at dem der spørger, fordi de er uvidende og at det er en smart ide at få svar fra flere, end en enkelt kraftig farvet institution, som svare fordi de vil tjene så mange penge som muligt - kan få et svar de kan bruge til noget.

Er din sokkel kampestenssokkel, eller er det syldsten som på bindingsværk ? Evt et billede ville hjælpe. Hvis det er syld, må du under ingen omstændigheder bruge sokkelasfalt.

http://www.lyrk.dk
Skrevet af Naveren på 17 jul 2011 10:05
Er din sokkel kampestenssokkel, eller er det syldsten som på bindingsværk ? Evt et billede ville hjælpe. Hvis det er syld, må du under ingen omstændigheder bruge sokkelasfalt.
Bare for min nysgerrighed:
Hvorfor må der ikke bruges asfalt på syldesten?

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Indehaverne og administratorerne af dette fantastiske forum, har oprettet det fordi de ønsker at tjene en bette skilling ved anbringelse af annoncer på strategisk rigtige steder.
Samtidig med at de drømmer om at gøre Google eller Skype kunsten efter.
Og så længe samme administratorer ikke engang overholder deres egne retningslinier så har jeg ingen bekymringer. (Osse fordi jeg har glemt hvad jeg skulle bekymre mig om) :o)
Der er yderligere 11 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også