bordplade med knuste spejle? alt kan vel lade sig gøre :-)

Hej alle :-)

jeg er blevet meget træt af at se på mit sofabord, og har derfor været ude og købe en masse spejle.
Min plan er at jeg først maler mit bord hvidt, og så havde jeg tænkt mig at knuse alle de spejle og sætte dem fast på selve bordpladen. Men for at man ikke skære sig og det ikke stikker op, skal jeg vel have lavet et lag af en form som jeg ligesom kan trykke spejlstykkerne ned i?
Er der nogen der kan forstille sig hvad jeg mener, og er der nogen der ved hvilken materialer jeg skal bruge for at lave dette og en ide til at lave dette? :-)

på forhånd tak for hjælpen :-)

 
Mange hilsner rikke
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Rikke.
Ja jeg kan sagtens følge dig, men du skal gøre det på en anden måde hvis du vil undgå at skære dig.
Du skal faktisk støbe bordpladen med bagsiden opad, d.v.s. du skal lave en støbeform  af en glat plade med en ramme omkring. Der lægger du spejlskårene ud på med bagsiden op, herefter hælder du en godt fortyndet flisefuge mørtel ud over. Lad det så tørre 5-6 timer inden du lægger noget kyllinge tråd på og støber en tynd beton oven på igen. Efter endnu 24 timer kan du forsigtigt fjerne rammen vende det hele og tage bunden af.
En anden måde er vel "flisemåden". Altså fliseklæber på pladen. Derefter sættes spejlstumperne fast i fliseklæberen og så fyldes fugerne mellem spejlstumperne med flisefugemasse.

Både fugning og afsvampning skal naturligvis gøres med blød hånd for ikke at ridse spejlene (men det bliver de jo trods alt hurtigt ved alm. brug af bordet, så enkelte mindre ridser er vel til at leve med) og for at sikre, at fugen ikke kommer under spejlniveau.

klæbe
fuge
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også