Bordplade til grill

Hej

Jeg pønser på at lave en form for et udendørskøkken på min altan. Jeg havde tænkt mig at sætte en bordplade op, og så skære hul i den til min kuglegrill.

Jeg er dog i tvivl om hvilket materiale pladen bør være i, da den jo skal kunne modstå noget varme, og evt. om den skal isoleres på en måde (havde selv tænkt på tjære).

Jeg vil helst lave det i træ, da det er nemt at arbejde med, og ikke fantastisk dyrt. Håber der er nogen der har et par gode tips?

På forhånd tak
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan ikke have en gril i en træbord plade, der er du nød til at have en stenplade eller stålplade. Du kan jo selv støbe sådan en bordplade !
Det kan da godt laves i træ... :-) hullet skal laves i overmål, og så skal der anvendes metal bæring/beslag som ophængning.

Mvh.

René

Jamen det kan det da René, nu tror jeg bare spørgeren spurgte på om det var nok at skære et hul der passede til hans kuglegrill.
Skal han først hen og have lavet diverse stålophæng o.s.v. er det jo ligesom ideen med LDS. går i fløjten., derfor foreslår jeg et sten eller beton bord.
4 stykker fladjern på undersiden der fanger grillens kant, så den da klaret - det er da ikke avanceret lav det selv arbejde ;-). Hullet i træpladen bør holdes ca 3 cm fra grillens yderside

Mvh.

René

Fantastisk idé med ophænget.

Tak for svarene
Hej Mikkel

Du har sikkert allerede fundet en løsning. Men jeg kender nogle super dygtige folk hvis du kommer til den beslutning, at du ikke vil gøre det selv. http://borderstone.dk

Jeg er dog helt enig med "Brandmanden" mht. hvordan du kan lave pladen af træ og så bruge fladjern. Rigtig god idé!

Havemennesket :-) dinoase

Swimmingpool | Havepool | Gasgrill

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis