Aftagning af gulv (linoleum/laminat fliser)

HJJÆÆLLLPPPP!!!!

Første lag kork/laminat eller linoleum eller hvad det nu må være er taget af, masonitplader er taget af... Nivelering kan også tages af men derunder er der igen laminat/linoleum (ved ikke hvad der er hvad) i firkanter. De er limet(?) fast tror jeg - det er noget sort klister..... De er i hvert fald umulige at få af. Når man endelig får et lille stykke af hiver det lakken af de originale gulvbrædder af og laver grimme mærker...

God råd søges ASAP!!!

PFT :-)

Cille

Hilsen Den håbløse :-/

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der findes en maskine, der hedder en STRIPPER, den er beregnet til sådane opgaver.
Jeg ved ikke hvor du kan leje, sådan en svend.

Men den kunne se sådan her ud.
FCS16-Rip-R-Stripper from General Equipment Co.

hvh jens
Her mangler at blive rådgivet ordentligt. Det er (eller var) med meget stor sandsynlighed Asbest i både selve vinyl-fliserne men også i det sorte bitumen klæber, som ofte også indeholder asbest. En "stripper" uden udsugning ved kilden samt med HEPA-filer filtrering, må ikke anvendes. Desuden personlig P3 maske og dragt samt afdækning af lokalet med undertryk.
Se her:
http://www.bar-ba.dk/media/2223876/Gulvbelaegninger.pdf
Får du provision for hver indlæg du laver omkring asbest, har du en i familien der har taget skade af asbest eller er du i en eller anden grøn organisation?

noget må du da få dit drive fra...
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej igen..
Min drive er udelukkende, at flere har sagt stor tak for info, og at de har gjort at de har tænkt sig om inden at fx deres mand i huset har kastet sig blindt ud i fx at hakke badeværelse ned selv mv.. :-) Altså interessetimer
HUSK at grønne organisationer ofte kun har i fokus at skåne miljøet... ikke nødvendigvis arbejdsmiljø..
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis