Jalousi rulle låge til køkkenskab

Jeg er i den situation at jeg har et højt køkkenskab hvor der har varet placeret et køleskab i hvor jeg ikke længere kan købe en en pasende låge til. I stedet for vil jeg gerne have en jalousi rulle låge til at trække ned, og skabet skal så anvendes til køkkenmaskiner osv.

Problemet er at jeg simpelthen ikke kan finde nogen producenter eller forhandlerer af denne slags låger. Jeg har hos enkelte køkkenfirmaer set at man kan købe nogle overskabe i halv dybde hvor der er monteret en jalousi rulle låge, men man kan ikke købe lågerne løst i frit mål.

Jeg havde forestillet mig at den skulle være lavet af børstet rustfrit stål eller alumunium.

Er der nogen der kan hjælpe med forretninger eller producenter hvor man kan bestille sådan en låge efter mål?

Lars

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv her de laver rullejalosi til deres køkkenskabe

Ballingslöv AB
281 87 Ballingslöv
Sverige
Tel +46 451 460 00
Fax +46 451 462 88
Det er nu meget simpelt at lave en alm. låge. Osse med skjulte hængsler.
Skrevet af hpox på 07 apr 2011 17:24
Det er nu meget simpelt at lave en alm. låge. Osse med skjulte hængsler.
Ja men problemet er at resten er lavet i mørkt kirsebærtræ, og hvis man laver en ny låge så vil den have en anden farvenuance end resten.

Dette var grunden til at jeg har tænkt på en jalousilåge

Men jalousilågen får jo heller ikke samme farve. :o)
En anden mulighed er at lave lågen helt anderledes.
Som en opslagstavle, fotostat, med spejl, som reol eller noget andet.
Annonce
Skrevet af hpox på 08 apr 2011 12:43
Men jalousilågen får jo heller ikke samme farve. :o)
Nej det var derfor jeg havde forestillet mig at den skulle være i rustfrit stål eller børstet aluminium.

Jeg finder det lidt underligt at man ikke kan købe den slags efter mål eller i "løs vægt" dvs. uden medfølgende køkkenmodul.

Herningvej

Det du skal bruge er en plade som er "stukket" en ret speciel metode som måske ikke bruges mere. Bagsiden er eller kan være en jute-agtig tæppe som er linet på.

Og til denne jalusi-låge skal du bruge en jalussi- not som, er "inde bagved som lågen forsvinder ind i" laves på en overfræser, lidt specielt er det og bruges vist ikke så meget mere.

Kan huske at vi på Tek. Sk. skulle prøve at lave en sådan.

Har du prøvet at Google jalusilåger?

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis